Psychologisch uitbehandelt maar nog veel angst hoe veder?
Ik ben psychisch uitbehandelt na een ongeluk waar bij 3 vriendinnen van mij zijn omgekomen maar ik durf nog niet op het punt te rijden waar het gebeurt is, soms nog geen eens weg tegaan, als ik iets hoor wat hier oplijkt ga ik gelijk huilen (wat ik zo en zo opeens veel doe) ik neem alles sirieus en durf veel minder dan vroeger. Ben echt bang voor alles en ik denj telkens er aan dat het leven zo voor bij kan zijn. Weet iemand dingen om toch weer vrijer in het leven te worden? Ik ben pas 12 jaar'
Toegevoegd na 25 minuten:
Ik kan me hierdoor ook niet meer goed concerteren op school en hier door gaan me cijver vlink achteruit
en ja, een antwoord kan ik niet echt geven, behalve dat ik denk dat het je zou kunnen helpen als je er met andere mensen over kan praten (iedere keer dat je erover praat, kan je weer een klein stukje verwerken, en zo zal je het langzaam aan een plekje kunnen geven - dat zal geleidelijk gaan, dus hou vol en blijf praten!) Toegevoegd na 8 minuten:
P.S. Héél dapper dat je deze vraag hier stelt. Goed gedaan!
Het is overigens niet te 'genezen'; je zult het uiteindelijk zelf een plekje moeten geven ; maar daar mag en kan je best een hele lange periode voor uittrekken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.