Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer Ben Je Verslaafd Aan Je Telefoon?

Mijn ouders zeggen dat ik veel te veel met mijn telefoon speel, Terwijl ik maximaal 1 uur per dag speel. Wanneer ben ik echt aan mijn telefoon verslaafd???????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
4.7K
amigo
12 jaar geleden
wat speel je dan????

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een telefoonverslaving is er sprake van tenminste drie punten uit de volgende opsomming:
1. ongepast gebruik van je telefoon,
2. onthoudingsverschijnselen als je de telefoon niet hebt,
3. langer spelen dan je had gewild,
4. het lukte niet om het te verminderen,
5. je besteedt veel tijd,
6. je geeft andere tijdsbestedingen op,
7. je blijft maar spelen terwijl je weet dat je het niet wil.

Zo kun je het zelf bepalen. Deze opsomming is in de trant van een officiële lijst.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha bij mij gebeurd nooit een van deze punten LOL!!!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
oh sh*t bij mij gebeuren bijna alle punten...

Andere antwoorden (8)

Als je echt niet meer zonder kan.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Als je niet meer kan stoppen, maar als je wel kan stoppen en dus niet verslaafd bent zegt dat dus niet dat het goed voor je is om veel te spelen met je telefoon. Stop dus wel op tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een uur per dag valt nog wel mee. Maar goed. Iemand die echt verslaafd is relativeerd ook graag in zijn eigen voordeel om het tegendeel te bewijzen. Misschien loop je wel van smorgens tot s'avonds met je gsm in de hand.
Je bent verslaafd als je echt niet meer zonder kan. Laat dat ding eens een twee dagen thuis. En kijk dan hoe je zelf daarop reageert. Als je al snel de neiging hebt om toch dat ding te pakken dan ben je verslaafd. Hou je het zonder problemen twee dagen vol zonder telefoon ben je niet verslaafd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je batterij 3x ( of vaker ) oplaadt en helemaal leegmaakt per dag. Dan ben je verslaafd :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je klinkt alsof je ervaring hebt. ;-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja mijn ouders hebben me ook tijdje lang gek gemaakt :p. Als ik thuis ben kan ik niet zonder mijn elektronica
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan hoe lang je m laad. Enne verslaaft ben je pas als je niet meer zonder kan of als ie 24 uur per dag aanstaat. :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een volle batterij (100%) naar O% en dat 3 x. Dat is echt wel een VERSLAVING. Na een jaar heb je dan 365x3:1095 BATTERIJLADINGEN
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of misschien wel meer als het een schrikkeljaar is:P
Als je net als ik een paniekaanval krijgt als je je telefoon ergens vergeten bent en de hele dag dan naar je telefoon wiltgrijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je telefoon geplakt is aan je hand..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent eraan verslaaft wanneer je er niet meer zonder kan, of als je egt 24 uur per dag achter zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus
Volgens mij:
Als je in paniek raakt als de telefoon (even) zoek is.
Dat je thuis wil blijven van school omdat je eerst die telefoon terug moet. Niet omdat je de telefoon nodig hebt onder de les, maar omdat je paniek voelt als je hem niet bij je hebt.
Dan ben je verslaafd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als mijn telefoon kwijt is wil ik ook niet naar school.
Ik ben echt niet verslaafd.
Ik wil altijd thuis blijven van school:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaja hoi3, jij bent niet telefoonverslaafd maar schoolziek! ;-))

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding