Hoe laat ik mijn verleden achter mij en kom ik van mijn nachtmerries af?
Drie jaar geleden kwam ik als een MMZ' stagiaire terecht in een woonzorgcentrum voor dementerende ouderen. Één jaar lang bleef ik daar als stagiaire. In die ene jaar kreeg ik een bijzondere band met heel veel mensen daar. Zo was er een meneer X van 84 die niks aan de leiding (allemaal 40+) durfde te vragen wegens schaamte. Wel durfde hij naar mij te komen met zijn problemen omdat ik jong was (zo zei hijzelf). We deden echt veel samen, We leken wel maatjes zeg maar..
Hij gaf ook meerdere keren aan dat hij erg veel moeite zou hebben als ik ooit weg zou gaan. Zo waren er nog een handjevol ouderen waarmee ik erg een bijzondere relatie kreeg. En ook met de leiding, we zagen ons als één grote familie.
Ik ben na mijn stage nog een jaartje als vrijwilliger bij ze gebleven totdat ik plotseling moest stoppen (zonder aankondiging) . Ik kreeg i.v.m. mijn thuissituatie last van psychische klachten en durfde bijna niks meer. Raakte depressief en sloot mijzelf thuis op.
Nu een jaar later gaat het thuis veel beter. Alleen heb ik de laatste 4 weken elke nacht last van nachtmerries. Ik zie mijzelf dan tussen al die ouderen die boos op mij zijn en teleurgesteld. Ik wordt dan altijd bezweet wakker en kan daarna niet meer slappen. Ik heb ze gewoon in de steek gelaten. Toch is teruggaan is geen optie, dat durf ik niet. Bang dat ze boos zullen zijn op mij of dat sommige van hen niet meer leven. Wat kan ik doen?
Een heel verhaal. Maar voor diegenen die het hebben gelezen, Mijn dank is groot.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.