Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je als je bipolair bent en seroquel gebruikt (150-300 mg) minder snel verliefd worden?

Ik ben nooit depressief geweest alleen manisch. Maar door de antipsychoticum (seroquel), vooral bij bv 300 mg voel ik me soms nogal vlak. Kan dit veroorzaken dat je minder snel verliefd wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Helaas kan het hierdoor komen. Het vlakt je gevoel af. Vaak is het kiezen tussen twee kwaden. Manisch met medicijnen of vlak zonder. Toch denk dat als je iemand tegenkomt waar het goed mee klikt dat je verliefd kunt worden. Dit is een heel sterk gevoel.
Ik wens je wijsheid, sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar Seroquel dempt kan dit ook wel gevolgen hebben voor uw gevoelens.
fremar
13 jaar geleden
Ja, dat kan zeker. Voor verliefdheid is namelijk ook wat "chemie" nodig. Als je verliefd wordt maak je dopamine en noradrenaline aan. Van Seroquel weet ik dat het het effect van dopamine verminderd. Je maakt dus niet de juiste stofjes aan om verliefdheid te kunnen voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel ik geen wetenschappelijk antwoord op je vraag weet, heb ik wel hetzelfde meegemaakt. Ik ervoer ook dat ik minder snel en heftig verliefd werd. Het maakt je hormoonspiegel wel stabieler, dus ik neem aan dat het daardoor komt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing