Wat te doen met een "narcist"?
Hallo, allereerst wil ik zeggen dat het gaat om iemand die me lief is, en dat deze vraag uit belangstelling/zorgen gesteld wordt.
Narcist staat tussen tekens omdat deze persoon zich nooit heeft laten onderzoeken en ik niemand een label op wil plakken. Het lijkt echter heel veel op narcisme.
Eigen gedachten zijn werkelijkheid (vreselijk negatief) eigen woorden verdraaien, iets zeggen en vervolgens ontkennen/niet meer weten wat er gezegd is.. Agressie (redelijk onder controle, wel aanwezig). altijd het idee hebben anderen te moeten evenaren/beter zijn.Hebberig en alles willen kopen. Zelfzuchtig, geen rekening kunnen houden met anderen (druk in zijn hoofd) En ja.. Zo lang deze persoon de hemel in geprezen word is hij gelukkig. Wijs iemand hem op zijn fouten, dan krijg je helse ruzies met een hoop verwijten.
Maanden heb ik geprobeerd deze persoon te helpen door hem te tonen dat ik hem neem zoals hij is.. Dat ik verder kijk als zijn grote mond en scheldpartijen en hem wil helpen het probleem achter het probleem te vinden, en het te verhelpen. Ik ben ook degene die het meest voor hem gedaan heeft, en altijd degene die zijn leven verpest, volgens hem. Nooit heb ik een kwaad woord gezegd (vanwege zijn problematiek) en heb ik als een goede vriendin op hem in zitten praten dat hij er wél mag wezen, etc etc.
HELP!Ik wil hem helpen en open staan voor een goede vriendschap, maar door alles wat ik van hem over me heen gekregen heb kan ik het niet meer..Wat kan ik nog doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.