Hoe juist handelen bij een onheilspellend gevoel?
Beste mensen, had vorige week een berichtje gestuurd maar ik zou nu eigenlijk iets specifieker zijn met mijn vraag.
Ik ben me aan het ontwikkelen om zelfverzekerder in het leven te staan, maar momenteel denk ik vrij negatief over de meeste dingen: Ik denk oh dat is te zwaar..of kost te veel moeite...lukt toch niet. Ik heb dromen en wensen en eigenlijk ook verwachtingen die ik leuk vind dat weet ik, maar dat gevoel weerhoud mij er van om actie te nemen en zorgt dat ik het uitstel en geen zin heb.
Ik heb plezier in de dingen, maar vrij vaak ben ik onrustig of heb ik zo een gevoel. Vervolgens denk ik daar over, ik probeer alles wat ik doe te analyseren om zo te controlleren. Het klinkt gek maar ik ben bang dat als je heel vaak onrustig of somber bent dat je dan niet wil leven. Ik weet dat het nonsens is maar deze gedachte lijkt zo '''realistisch'' als ik somber ben krijg ik ook deze gedachten van wat wil ik nou? Ik zit op de bank en ik wil nergens moeite voor doen ( me pa zegt lui ) maar ik ben steeds bang dat dat betekend dat ik het niet zie zitten.
Als ik dat gevoel krijg en die gedachten denk ik steeds terug aan het afgelopen jaar, en nu twijfel ik over 1 ding heel erg: net na die gedachten heb ik constand geanaliseerd en opgeschreven en ik schoot er wel iets mee op, maar ik raak nog steeds 1x per week onrustig. Nu denk ik van: geen aandacht geven dan groeit het niet, maar als ik het geen aandacht geef los ik het ook niet op? Wat zal ik doen , oplossing?
Heb dat
Ook een beetje hetzelfde.. Wil
Mega veel
Dingen kan niet kiezen weet niet waar ik moet beginnu. Ben
Bang dat alles
Toch mislukt heb slapeloze
Nachten maak
Mezelf onrustig. Met als ik
Nix doe zit ik
Me
Tijd te verknallen maar het
Lukt me
Ook niet om me zelf tot actie te zetten. Vaak denk ik
Ook wat heeft het voor zin dus lekker somber enzo.
Miss een burnout. Maar ik leer steeds 1 ding tegelijk te doen en af
En toe iets geks te doen spijbelen en lkkr weg met de auto iets anders
Dan standaard
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.