Hoe los ik deze gedachtekronkel op?
Het zit zo dat ik lekker binnen leef(de) thuis gamen en gewoon relax, zo kwam ik mijn jeugd eigenlijk door. . Maar begin dit jaar werd ik onrustig, ik kreeg het gevoel van is dit het nou? Ik ben 20 moet ik niet meer doen..is dit mijn leven, en daarna kreeg je al snel gedachten van zo hoef het niet meer van mij, vervolgens heb ik geprobeerd geruststelling te zoeken op internet en forums en dan zie je alleen maar erge dingen: depressie/suicide als je zo denkt las je dan, sinds die tijd ben ik erg gericht op mijn gedachten.
ik ben een filosofisch persoon. Weet veel over gedachten, aandacht richten etc.. ik heb veel gelezen, als ik mij down voel en ik krijg weer gedachten van: Wil ik wel leven? meestal geloof ik onbewust in die negatieve gedachten en wil ik erin gaan om te bewijzen dat ze niet kloppen( ookal ontmantel ik ze dat ze niet echt zijn lijkt het wel alsof ik er in geloof) ik kijk naar leuke dingen, maar in me hoofd is daar het niet accepteren van hoe ik nu denk. Ook ben ik ''bang'' om negatief te denken, daarom blijf ik in mijn cirkel niets doen terwijl ik heeeel hooge verwachtingen en doelstellingen en ambities heb. Daardoor twijfel ik soms weleens: Wat wil ik nou? Ambities volgen of niets( gewoonten ) Mijn vraag:
Is dit normaal? Hoe kijken jullie hierop? Waar moet ik naar luisteren? Me ambities of me ''gewoonten'', ik ben niet snel tevreden. En ben ik 'ziek' omdat andere mensen dit nooit hebben en ik me hele leven hiermee bezig moet zijn?
te leven?
Met gamen verdien je geen cent, denk ik dan.
Wat is het probleem dan? De onzekerheid?
Je moet bij alles gewoon bedenken wat het ergste is dat er kan gebeuren, en als dat al gebeurd: houd de wereld dan op met draaien? Nee? Gewoon doen dan, en het komt vanzelf wel weer goed. En anders maar niet, dan zijn er nog genoeg andere dingen die je kunt doen. Je bent pas twintig..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.