Zat de ggz hier officieel fout?
Los van het feit dat ik haar niet terug krijg hiermee, wil ik het wel weten.
Ik had het net uitgemaakt met mijn vriendin. Ze gaf mij meerdere signalen dat het helemaal mis zat: ze wilde niet meer verder leven zonder mij en zei dit letterlijk. Voordat het uit ging gaf zij ook al signalen dat ze het leven niet meer zag zitten, maar ze leek nog een beetje een doel te hebben om voor te vechten.
Ik heb de GGZ opgebeld (ze verbleef daar klinisch) en de hele situatie uitgelegd. Ik vertelde dat ik me 'bedreigd' voelde door haar, onder druk gezet, maar ook dat ik mij ernstige zorgen maakte om haar en dat ik bang was dat ze zelfmoord zou plegen. Ik vroeg of ze haar in de gaten wilden houden. Ik had het idee dat ze mijn bericht erg serieus namen.
Niet veel later (denk niet eens ander halve week) heeft zij zich opgehangen in de badkamer van de instelling. Om 11 uur 's ochtends is zij gevonden. Ze hebben haar ondanks mijn signalen en het feit dat elke 'gek' kon zien dat zij meer dood dan levend was, niet op de gesloten afdelingen gezet.
Maar nu komt het; nu hebben ze tegen de familie gezegd dat ze geen reden hadden om zich zorgen te maken.
Ik ben erg kwaad op hun en vind dat ze hun verantwoordelijkheid niet zijn nagekomen.
Zaten ze ook daadwerkelijk fout (niet moreel gezien, maar gewoon... officieel)?
'Omdat het wel ging''
Haar moeder vond haar een maand later dood in de badkamer,ze had alle medicatie die ze kon vinden ingenomen en ook nog haar polsen doorgesneden.
Mensen hebben tegen haar moeder gezegd:Je moet hier werk van maken!
Maar heeft het zin?
Het schijnt van niet.
Zulke voorbeelden zijn er schijnbaar meer.
En wat denk je van TBS-ers die met verlof gaan(ook omdat het zo goed gaat) en die dan weer iemand vermoorden..
Zij beslissen dat op zo'n moment en eventuele (slechte) gevolgen zijn zij schijnbaar niet verantwoordelijk voor.
Sterkte met je verlies.
Echt vreselijk voor je..
Dit is geen antwoord op je vraag maar iets over het ggz.
Ik zou ook graag iets positiefs er over willen horen maar meestal blijft het negatieve hangen en het positieve maar voor lief gezien.
Verder wens ik je veel sterkte met verlies.
Ze hadden hier eerlijk over moeten zijn maar ik denk niet dat het ze kwalijk genomen kan worden.
Heel veel sterkte ermee....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.