Zat de ggz hier officieel fout?
Los van het feit dat ik haar niet terug krijg hiermee, wil ik het wel weten.
Ik had het net uitgemaakt met mijn vriendin. Ze gaf mij meerdere signalen dat het helemaal mis zat: ze wilde niet meer verder leven zonder mij en zei dit letterlijk. Voordat het uit ging gaf zij ook al signalen dat ze het leven niet meer zag zitten, maar ze leek nog een beetje een doel te hebben om voor te vechten.
Ik heb de GGZ opgebeld (ze verbleef daar klinisch) en de hele situatie uitgelegd. Ik vertelde dat ik me 'bedreigd' voelde door haar, onder druk gezet, maar ook dat ik mij ernstige zorgen maakte om haar en dat ik bang was dat ze zelfmoord zou plegen. Ik vroeg of ze haar in de gaten wilden houden. Ik had het idee dat ze mijn bericht erg serieus namen.
Niet veel later (denk niet eens ander halve week) heeft zij zich opgehangen in de badkamer van de instelling. Om 11 uur 's ochtends is zij gevonden. Ze hebben haar ondanks mijn signalen en het feit dat elke 'gek' kon zien dat zij meer dood dan levend was, niet op de gesloten afdelingen gezet.
Maar nu komt het; nu hebben ze tegen de familie gezegd dat ze geen reden hadden om zich zorgen te maken.
Ik ben erg kwaad op hun en vind dat ze hun verantwoordelijkheid niet zijn nagekomen.
Zaten ze ook daadwerkelijk fout (niet moreel gezien, maar gewoon... officieel)?