Wat doe je als er geen klik is met een therapeut?
Ik heb sinds enkele weken i.v.m. het zwangerschapsverlof van mijn huidige therapeut een andere therapeut waarmee ik totaal geen klik heb. Ik vind haar zeer deskundig, maar doordat ze dat telkens weer wil profileren, gaat dit me juist tegenstaan. Ik heb al diverse keren gehoord dat ze ontzettend veel clienten heeft geholpen, cursussen in Frankrijk heeft gevogld en dat ze mensen in de praktijk heeft met soortgelijke problematiek als ik waarmee het erg goed gaat. Daarnaast gebruikt ze ontzettend veel vaktermen, wat mij enorm onzeker maakt. Ik ga me steeds kleiner en nietiger voelen. Ze is tijdens de therapie meer aan het woord dan ik en soms lijkt het wel alsof ze zich naar mij toe wil bewijzen. Ik merk dat ik me enorm aan haar ga irriteren. Ik heb al voorichtig aangegeven dat ik me door haar gedrag onzeker en angstig voel (ze doet me aan iemand uit mijn jeugd denken), maar er verandert niets. Ik merk dat ik steeds onzekerder word en voel dat dit me niet gaat helpen. Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat ik nog maar weinig van haar kan hebben en dat dit omgekeerd ook zo lijkt te zijn. Ik wil nu de therapie beeindigen, maar vind het nogal laf om weg te lopen. Wat denken jullie?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.