Hoe haal ik mijn studie nu ik zoveel last ervaar van de zelfmoord van mijn vriendin?
Ik ben nu echt een zombie, kan me niet concentreren, heb slaapproblemen, voel me depressief etc.
De studie valt me zwaar. Ik voel me een nietsnut en als ik dit niet haal, krijg ik echt gezeik met iedereen.
Het liefst wil ik een jaar pauze (dus alleen werken), maar dat kan gewoon niet met zo'n omgeving.
Ik word gek van de druk.. Dus zit er niets anders dan maar door te gaan. Maar hoe?
Ik hoef niet op begrip te rekenen van iemand als ik de keuze maak om een pauze in te lassen, totdat ik dit verlies een plekje heb kunnen geven en weer het gevoel heb iets te kunnen. Dat zit er gewoon niet in.
Ze snappen niet dat het rouwen zo lang zal duren. Ik weet zeker dat dit niet over een paar weken over is ofzo?
Iemand tips?
Toegevoegd na 8 uur:
Het maakt me kwaad dat mensen alleen al het woord 'zelfmedelijden' in hun mond nemen. Dat ik mij zo voel is geen bewuste keuze. Het liefst ga ik door en zet ik mijn verstand op nul. Ik kies niet voor de depressieve gevoelens, de concentratieproblemen en slapeloosheid, dat overkomt me.
Zelfmedelijden, was het maar zo dat ik uberhaupt al wat begrip kon opbrengen voor mezelf. Ik haat mezelf. Want ik zie het als mijn schuld.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.