Hoe kom ik van die negatieve gedachtes/stemmen af?
Ik heb het gevoel dat ik stemmen in mijn hoofd heb, ik hoor ze niet letterlijk (of ik sta er niet bij stil), maar vooral in mijn gedachtes. Alles wat ik denk word negatief beinvloed. Al denk ik bijvoorbeeld in mijn gedachte dat ik ergens voor ga slagen, komt er in een fractie van een seconde gelijk de negatieve gedachte erbovenop dat ik niet zou slagen. Dit is maar een klein voorbeeld, want dit is eigenlijk bij alles zo. Hierdoor komen er heel veel twijfels naar boven, bijvoorbeeld over mijn geaardheid etc. Terwijl ik hier eerder nooit aan heb getwijfeld en daar geen enkele reden toe heb. Ik voel me nu erg onzeker. Het zijn de negatieve gedachtes die de overhand beginnen te krijgen zonder dat ik dat wil. Ik weet niet wat ik moet doen, maar het leven word er een stuk minder leuk op. Ik word snel agressief en vaak stemmingswisselingen en voel me gestresst, ik zit al een poos niet lekker in mijn vel sinds deze gedachtes naar boven komen. Misschien heeft het met mijn mindere verleden te maken, maar ik zou er graag vanaf willen en mezelf kunnen zijn zonder enige twijfel. Kan iemand mij helpen?!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.