Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen om me weer prettig te voelen in mijn huis?

Ik voel me niet prettig in mijn huis, en dat is dan nogal zacht uitgedrukt. Ik voel me hier heel anders dan in andere huizen/op andere plekken.

Bijna elke nacht heb ik nachtmerries en ik moet vaak huilen. Het gaat om het huis waar ik met mijn ouders woon. Ik heb vroeger wel wat problemen met mijn ouders gehad, maar op het moment is er al tijden niks aan de hand.

Als ik in een ander huis ben, heb ik geen last van nachtmerries. Heb bijvoorbeeld 2 jaar bij een vriendin gewoon waar ik geen nachtmerries had. Ook op andere plekken waar ik met mijn ouders ben, zoals op vakantie, heb ik geen nachtmerries.

Op het moment is het zo dat ik zoveel mogelijk weg probeer te zijn en dat ik er enorm tegenop zie op naar huis te gaan. Niet omdat ik mijn ouders dan zie, maar puur om het huis. Ik ben normaal gesproken een vrolijk meisje maar in dit huis moet ik altijd huilen en voel ik me emotioneel instabiel. Ik word gewoon gek hier.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Lotte hier was ik al bang voor, gezien sommige andere reactie's van je hier op G.V..
Weet je, dit komt best veel voor.
Voor een deel veroorzaak je het zelf.
Voor een deel is het je verleden in dit huis.
Voor een deel is het het huis zelf.
Je kan proberen je slaapkamer wat anders in te richten, zodat je bed op een andere plaats staat.
Hoofdeind liefst naar het noorden.
Verders moet je het huis claimen, het is jouw huis, jij moet daar wonen, jij hebt er recht op prettig te slapen.
Elke keer voordat je het huis binnen gaat, moet je daar bewust van zijn.
Maar ook elke keer als je het huis verlaat.
Ik weet het klinkt belachelijk, maar vaak werkt het, weet ik uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Hang een dromenvanger op (dreamcatcher). Het werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het kunnen dat het inmiddels een "self fulfilling prophecy' aan het worden is?
Je bouwt zoveel spanning op, en je ben zo overtuigd dat je weer nachtmerries gaat krijgen dat het onontkoombare is dat je ze ook gaat krijgen.
Hoe je uit die neerwaartse spiraal komt is uiteraard de vraag..misschien als je realiseert dat je jezelf voor de gek aan het houden bent en iets aan het aanpraten. ( zo kunnen mensen ook bijv. letterlijk ziek worden, en koorts krijgen van het idee dat ze ziek zijn, ).

Ik stel voor, verman jezelf, spreek jezelf streng toe dat het onzin is en bijt door de zure appel heen! Elke nacht na een nachtmerrie of huilbui ga je niet weg, maar blijf je juist, net zolang tot het over is

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof in jezelf, neem veel gezelschap mee in je huis en zet al je gedachten over de slechte punten van het huis uit je hoofd, gebruik bijvoorbeeld meditatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U gaat gebukt onder uw verleden.
Zowel in uw bewustzijn alsmede in uw onderbewustzijn wordt u hiermee geconfronteerd.

U heeft de leeftijd om op u zelf te wonen. (zonodig begeleid) Zoek (weer) psychologische hulp om u op de juiste manier door deze periode heen te laten loodsen.

Sla uw vleugels uit, en met vallen en opstaan komt u er wel. Verhuis, en u zult zien dat u in uw eigen stulpje weer
gelukkig kunt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens na wanneer je nachtmerries begonnen zijn en of er een andere oorzaak kan zijn dan het huis. Er moet toch een aanleiding voor je onbehagen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
W.s heb je last van vluchtgedrag ..problemen onder ogen zien en voelen doet pijn en die wil je niet voelen waardoor je situatie's gaat ontvluchten (herkenbaar probleem voor mij)
Toch zal je moeten leren met de realiteit om te gaan , je moet dan door een zure appel heen bijten en aan je zelfvertrouwen werken.
Als jijzelf volledig achter een bepaalde keuze staat dan ga je daar ook voor en laat je niets of niemand hierdoor tegenhouden dit is een lastig proces maar getuigd wel van liefde voor jezelf!
Lukt je dit niet alleen vraag hier dan hulp bij...

Liefs...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt aan de energie die er in het huis hangt. Als je hier gevoelig voor ebnt pik je dit makkelijk op. Ik heb er ook last van gehad, vooral in bepaalde kamers.
Een simpele oplossing is vragen of e inde kamer mag slapen waar je je het prettigst voelt.
Anders zou je eens op internet kunnen zoeken naar hoe je een huis kunt zuiveren. Wat ik heb gedaan bij mijn huidige huis is alle ramen en deuren opengezet en met zuiveringswierook door het huis gegaan.
Ook kun je aan het begin van de nacht hardop zeggen dat je niet gestoord wilt worden vanacht en dat alles om je heen maar doet wat het wil doen. dat hielp mij heel goed. (ongeacht of het psycholigisch of spiritueel is)

Toegevoegd na 14 minuten:
*, maar jij gaat nu slapen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vervelend voor je! Je huis is je basis. Je veilig voelen in je eigen huis de basis om je veilig te voelen in deze wereld. Het kan met vanalles te maken hebben. Het kan iets zijn wat je je inbeeld en sterker maakt, maar deze optie heb je vast zelf al overwogen. Als je echt denkt dat er iets in het huis is kan het: een onuitgesproken conflict van je ouders zijn, of nare energiën van dingen die ooit gebeurt zijn. Een hele praktische een veelvoorkomende reden is dat het met stralings frequenties van alle mobiele toestellen te maken heeft. Om dit uit te sluiten kun je een meter huren. Bijvoorbeeld bij www.stralingsmeterhuren.nl dit is gratis. Voor andere zaken zijn er ook mensen die je kunnen helpen. Maar als je je ergens anders wel goed voelt, dan is het misschien zaak om lekker een plekje voor jezelf te zoeken. Vanuit dit plekje kun je dan wellicht beter kijken naar wat er gebeurt... en vooral je eigen leventje leuk houden ;-)

Veel sterkte! Hartelijke groet, Marloes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nachtmerries en veel huilen, hoeft niet altijd negatief te zijn. Het kan ook juist zo zijn dat je innerlijk geprikkeld wordt om daar de zaken op orde te krijgen. Huilen en dromen zijn daar mechanismes voor.

Natuurlijk kan er ook iets 'slechts' zijn met de ruimte/gebouw.
Kan jij dan misschien ook aanvoelen wat dat zou kunnen zijn?
Is er misschien een andere entiteit aanwezig. Of zint de ligging en oriëntatie van het gebouw je niet. Of staat het raam niet op de juiste plek. Of een spiegel in je kamer. Of de locatie van het bed.
Zou je kunnen aangeven wat het zou kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet in hoeverre je hier voor open staat maar je zou je huis kunnen zuiveren met witte salie en een kristal en wat witte kaarsen en wat zout.

Het is een soort ritueel dat ik zelf regelmatig in de slaapkamer van mijn kindertjes doe als ze onrustig slapen. Dit kun je ook gerust in je hele huis doen en kost eigenlijk maar een beetje energie maar levert heel veel rust op.
Ik zal je uitleggen hoe ik het doe:

Toegevoegd na 14 minuten:
Het zuiveren van het huis begint met het neerzetten van het zout en het water. Zet, het liefst in elke kamer een schaaltje water en een schaaltje zeezout.Tegenover elkaar in de diagonaal van de ruimte. Ongeveer een half kopje water en een half kopje zeezout.
Op deze manier trekt het zout het water, dat verdampt, aan. Water is een hele goede geleider. Op deze manier neemt het zeezout al een deel van de negatieve energie op en houdt dit vast.

Nu begin je de witte kaarsen op de juiste plaatsen in huis neer te zetten. Zorg er voor dat de kaarsen goed vaststaan in stabiele kaarsen standaards. Als je niet meer dan vier kaarsen hebt moet er in elke buitenhoek van het huis een kaars staan.
Dus de hoeken grenzend aan de buren, de tuin of de straat. Heeft je huis meerdere verdiepingen zet dan de kaarsen op de onderste verdieping.

Beter is het om voor elke ruimte ten minste een witte kaars neer te zetten. Bij kamers aan de buitenhoek zet je de witte kaars natuurlijk weer in deze buitenhoek. Bij de andere kamers zet je de witte kaars het liefst in het midden van de kamer. Steek nu de kaarsen een voor een aan. Begin bij de voordeur en neem dan de eerste kamer en kaars aan je linker kant. Ga door het huis met de klok mee. Steek eerst de kaarsen op de onderste verdieping aan en daarna die op de bovenste verdieping. Hierna leg je de gereinigde bergkristal in het centrum van het huis.

Zie verder reacties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het volgen zou je aanraden probeer naar te gaan of elementen in huis bevinden waar onbewust ergens aan nare dingen wordt heringent dan volgen advies plaats je bed gericht naar andere kant en loop op blote voeten door je huis zo dat kan aarde in huis en zorg voor dat je huisje door hele lekker wierrook op zet zorg dat je die dingetje die jou zelf aan spreekt neer zet . en probeer ook die dingen die verleden gebeurt zijn met ouders te bespreken met goeie therapeut om verleden goed te verwerken en te plaatsen en lost kunt laten dan zal echt beter gaan voelen ook in dat huis haal de blockdes uit je onbewust .
Doe het je bent het waard en je wordt niet gek !

Ps mischien samen met je ouders een stukje verwerkinging van vroeger uitspreken spreekbaar maken dit kan heel goed doen als jou ouders jou emoties erkennen.

Heel veel sterkte en s6

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is al heel oud versje maar zo gevoelig over het gevoel van je geboorte huis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Nodig eens die vriendin uit om bij jou te blijven slapen. Kijken of dat helpt.
- Ga eens op een andere kamer liggen slapen.
- Zeg voordat je gaat slapen tegen jezelf dat zodra je een nachtmerrie krijgt je wakker wil worden (al wil je dat misschien ook niet, maar je bent de nachtmerrie in ieder geval kwijt)

Ik lees nu dat je ook vaak moet huilen. Ook gewoon overdag zomaar zonder reden? Want dan speelt er misschien toch wat meer en is misschien een gesprek met een professional (psycholoog) wel handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit het praktische hoekje: kijk eens naar Feng Shui in je slaapkamer. Japanners zweren er al duizenden jaren bij, dus wie weet werkt het ook voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het het beste is om je kamer eens goed op te knappen.

Ik had een hele tijd hetzelfde als jij.

Trek al het behang van de muur, en geef de muur een mooie kleur die jij mooi vind!!
Ga naar de winkel, koop een mooie nieuwe lamp, en misschien nieuwe vloerbedekking, of ga eens naar de kringloopwinkel om leuke spullen te kopen voor in je kamer.

Je kamer ziet er zo vast al veel beter uit, en dan is het al veel makkelijker om je thuis en veilig te voelen in je kamer!
Het belangrijkste is dat jij je kamer zo inricht, dat jij het mooi en leuk vind.

Bij mij heeft dat goed geholpen om mijn kamer eens helemaal te vernieuwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing