Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mezelf innerlijk weer rustig krijgen na een héél hectische en stressige dag vol spannende dingen zodat m'n hoofd niet om loopt zeg maar?

Ik kan ff niet in slaap komen en morgen heb ik voor 't eerst weer school.

Zondag heb ik best héél veel meegemaakt wat héél veel stress gaf en dat * zindert* nu nog na...

Omdat ik morgen voor 't eerst na de vakantie weer naar school ga,wil ik rustig worden (innerlijk) en zodat ik me dan ook (logisch gevolg) lichamelijk kan ontspannen.....

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik bedoel met deze vraag dus:
1) wat kan men doen om innerlijke rust te krijgen na een heleboel zenuwen en hectiek?
2) wat zijn ev. de beste middeltjes (en dan bedoel ik géén medicijnen enzo) om dit te bevorderen?

Alvast hartelijk bedankt..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga slapen Dennis!zzzZZzz(~_~)zzzZzz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hèhè...weer thuis van school..: ff jou,Laurena en jou,Pipl,nog héél hartelijk bedanken..,
Ja ,t is toch uiteindelijk gelukt in slaap te komen...;-) ok,groetjes..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Heel rustig gaan liggen.
Concentreer je op je ademhaling.
Diep inademen en diep uitademen.
Ga dan je ademhalingen tellen.
Tel niet verder dan tot 10.
Dan begin je opnieuw met tellen.
Volg je ademhaling vanaf je mond of neus tot diep
in je buik.
Dat is het enige waar je op moet letten: volg de lucht die je inademt. En volg de lucht die je uitademt.

Als je gedachten afgeleid worden, begin je opnieuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een héél mooi antwoord.
ik ga dat zo maar s proberen dan.... dank u wel ;-) hartelijke groetjes, Dennis (o,en u krijgt een + sje,hoor)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok,t was echt moeilijk om een Beste Antwoord uit te kiezen,maar ik heb dan toch dit gekozen. een eenvoudige methode en best wel ontspannend ook nog. ok,hartelijk bedankt

Andere antwoorden (6)

Hmm wat jij hebt heb ik ook, maar dan elke dag, er hoeft niet eens iets stressigs te zijn geweest bij mij.

Ik lig dan in mijn bedje en ga denken aan de volgende dag, wat moet er allemaal gebeuren? Heb ik eigenlijk vandaag alle dingen goed gedaan, heb ik alles afgemaakt wat moest, wat moet er morgen gebeuren etc. Het slaat helemaal nergens op want het loopt toch altijd anders...
-_-

Wat bij mij helpt om rustig te worden als ik me in de staat verkeer waar jij nu in zit is bidden.
Ik vertel gewoon alles waar ik mee zit (in jouw geval wat jij vandaag mee heb gemaakt), en vraag God dan of hij me kalm wil maken, dan voel ik serieus die kalmte daarna.

Of dat nou de self fulfilling prophecy is, of écht God, dat kan me niet schelen, het werkt voor mij, misschien voor jou ook wel.
En anders schrijven?

Truste!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja,mijn moeder is van huis uit wel katholiek,maar ze doet dr niks aan en m'n vader gelooft helemaal niks en ikzelf geloof wel dat dr misschien * iets* is (een soort mega-mega-megasuperontwikkelt buitenaards wezen of superalien (zoals de Hivemind of de Borg in Star Trek ofzo,maar ik dwaal af: tenminste,ik hoop dat je ong. begrijpt wat ik bedoel?). Maar in een * God* geloof ik ook niet en ik bid nooit. Maar is bidden dan soms ook een soort van meditatie ofzo? En ja,ik heb het nou ook weet je: ik denk nú alweer aan morgen =straks (!) om weer naar school te gaan..:-( En van gisteravond enzo zindert dus ook nog na....dus alles bj elkaar... die vorige mevrouw (momopojolo) had iets over tot 10 tellen en je adem ahw * volgen* ... Hee,alvast bedankt,k? Jij ook een plusje...;-) groetjes (en ook voor jou: hopelijk gauw slapen....)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o,en wat bedoel je met * schrijven* ? iets op de pc? een verhaaltje of gedichtje ofzo?
maakt dat je rustig dan?....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En nu naar bed!
Welterusten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ momopoyolo: ja,ga ik doen,hoor,mevrouw!
ik ga ff dat wat uzei uitproberen... welterusten allemaal..+ heel veel thnx..;-)
1) Ontspanningsoefeningen (zie eerste antwoord), meditatie, sporten overdag, dungen van je af schrijven.

2) Passiflora (homeopatisch) helpt goed en kan geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O,dank u wel( khad uw reactie nog niet gezien,ben net terug van trainen) ,ook voor uw antwoord...ja,lijkt me ook een goeie manier,hoor...ook plusje voor u ;-)
Ik kreeg wel eens de tip om alle gedachtes voor het slapen gaan van me af te schrijven. Dan hoef je er niet meer aan te denken want het staat op papier. Als het om iets gaat wat je juist wil vergeten kun je het daarna symbolisch weggooien. Het van je afschrijven dus.

Ga iniedergeval nooit denken dat je er niet aan moet denken want dat werkt averechts! (als voorbeeld: als ik tegen je zeg dat je de komende 5 minuten NIET aan de witte ijsbeer mag denken denk je er juist wel aan)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goed nadenken over wat er is gebeurt
het lijkt het miss erger te maken maar zo krijg je er wel vrede mee zegmaar

succes :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee, ja is wel waar...ik heb die ontspanningsoefeningen gedaan enzo die die andere mevrouw zei..kben toen wel redelijk snel in slaap kunnen vallen.. O,je weet eigenlijk ook dus,waar ik zo aan moest denken? ... Ik heb gelijk al een afspraak kunnen maken met m'n counselor op school vandaag...(om over het * zware* onderwerp te praten enzo,eventueel met me ouders erbij..) ok,jij krijgt ook een +sje,hoor ;-) groetjes, Dennis
Bij mij werkt van me afschrijven of er goed over nadenken niet, daar wordt het vaak enkel erger van. Even een stuk gaan sporten wil wel helpen. Ik mag daarnaast ook graag drummen, daar heb ik echt al m'n concentratie voor nodig en heb daardoor nauwelijks tijd om aan wat anders te denken.
Een uurtje drummen kan me dan bijna dezelfde rust geven als 2 weken vakantie. Uiteraard doe ik dit wel elektronisch en met koptelefoon op om hetgeen waar ik van af wil komen niet aan de buren door te geven :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een wandeling door het bos, parkje of over het strand. Goed diep in en uitademen. Dat werkt bij mij altijd heel goed om innerlijk tot rust te komen en er weer even tegen aan te kunnen. Als ik dit s'avonds doe, dan werkt dit beter dan een slaapmiddel.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee,Smurfje: is op zich een topidee..ik sport al veel,hoor ,dus dat zit wel goed en wandelen is op zich ook ok,maar midden in de nacht? Bedankt voor je antwoord dus ook voor jóuw moeite een plusje;-)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image