Mijn vraag is kort en bondig: kan het bij burn-out/oververmoeidheid kwaad om zo nu en dan even op de hometrainer te gaan fietsen (voor de endorfine)?
Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb net voor het eerst een kwartiertje op de hometrainer gefietst. In een rustig tempo 5 km gefietst.Voelde erg onwennig, was ook niet echt relaxed, en ademhaling was niet geweldig. Ben nu niet zo heel moe in de benen, gelukkig, maar in mijn hoofd des te meer (duf). Misschien toch nog een tandje terugschakelen? Of is het een kwestie van tijd gunnen?
Mijn aanvulling: fietsen op de hometrainer is goed voor je maar fietsen in de buitenlucht is beter.
Frisse lucht, daglicht, de wind in je haar, lekker je eigen tempo en route kiezen, bomen, planten, dieren en vogeltjes aanschouwen, dat gaat je pas echt goed doen.
Als je een burnout hebt neig je er veel te veel naar om binnen te gaan zitten, zorg als het even kan dat je minstens een uur per dag buiten bent.
Sterkte.
Naar buiten gaan spreekt al je zintuigen aan. De elementen (lucht, licht, natuur) beleven in combinatie met beweging kan echt heel veel goed voor je doen.
Met naar buiten gaan bedoel ik niet zozeer onder de mensen komen maar eerder wandelen en fietsen in parken of bossen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.