Hoe hou ik mezelf op de been, nu het psychisch en lichamelijk zo slecht gaat met mijn *vriendin?
*Vriendin en ik hebben een break, dus eigenlijk ex-vriendin.
ik dacht eerst dat ze op haar dieptepunt zat, maar helaas is het in een paar maanden tijd vele malen erger geworden. Ik pieker er overdag, maar vooral 's nachts in bed heel erg over. Ook zorgt het ervoor dat ik überhaupt niet kan slapen, nachtmerries heb, hyperventilatie-aanvallen (wederom vooral 's nachts) en het heeft een heel negatieve invloed op mijn gemoedstoestand. Het klinkt nogal egoïstisch, maar ik moet me heel binnenkort voornamelijk richten op school en stage en kan die stress en angst er absoluut niet bij hebben. Ik ben zelf twee jaar uit de running geweest en het kost me genoeg energie om dat weer in te halen op school en stage.
Uitleg:
- Cluster-hoofdpijn.
- Mogelijk ziekte van lyme (krijgt ma wellicht een ruggenprik om dat te testen).
- Erg suïcidaal (dat is ook de reden waarom ik 's nachts vaak wakker lig).
- Ze woog laatst nog maar 39 kilo (ze ontkent anorexia nervosa te hebben, maar daar twijfel ik aan). Dit bij een lengte van 1:58 of zo.
- Depressief en nergens meer het positieve van in kunnen zien.
- Opgefokt en een zeer kort lontje, wat vaak uitloopt op heftige ruzies (hadden we in het begin geen last van).
Mijn vriendin is nu iets meer dan een maand in een psychiatrisch ziekenhuis en het gaat steeds slechter. Ze ziet er uitgemergeld uit en ze heeft geen levenslust meer.
Ik weet niet meer wat ik moet. Ik wil haar niet laten, maar ik kan dit niet aan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.