Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom lezen veel mensen een tijdshrift van achter naar voren? Rechtshandigen bladeren met hun linkerhand Is dit ook zo bij linkshandigen?

13 jaar geleden
in: Psyche
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uiteraard bladeren linkshandigen met hun linkerhand, weet dit van mezelf. Trouwens, zowat alles is gemaakt voor rechtshandigen, een boek of tijdschrift is voor zover ik weet het enige waar een linkshandige voordeel bij heeft t.o.v. een rechtshandige.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tenzei je met de strips/gadgets wil beginnen :P
Amadea
13 jaar geleden
Maar dan nog begin je na de strips gewoon vooraan met het lezen van de rest van het tijdschrift. Eigenlijk betwijfel ik of er echt veel mensen van achter naar voor zouden lezen. Misschien meer mannen dan vrouwen?

Andere antwoorden (5)

ik begin meestal achterin omdat daar de strips en gadget columns meestal staan.

auto-bladen lees ik weer wel van voor naar achter :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik blader met mijn rechterhand hoor en ik ben rechts dus dit is verkeerde aanname
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees gewoon van voor naar achteren en blader met de hand die me het beste uitkomt op dat moment, met links als ik al ver de helft ben en met rechts voor de 1e helft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik blader met rechts en ben rechts en lees ook gewoon van voor naar achteren toe. Hoe kom je bij deze bevinding?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe dat ook weleens, omdat de horoscopen meestal achterin staan :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Achterin beginnen ja, maar je leest het tijdschrift toch verder normaal vanaf de voorzijde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat wel :) anders zou het niet echt prettig zijn denk ik.. Eerder irritant.. Voor mij dan :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding