Zijn Borderline en Psychopatie verwante stoornissen, hormonaal of geestelijk?
Aangezien er in mannen gevangenissen een zeer hoog percentage psychopaten zitten en in vrouwen gevangenissen een zeer hoog percentage borderliners.
Toegevoegd na 3 uur:
Ik bedoel met mijn uitleg, dat het zo opvallend is dat juist deze twee stoornissen zo overduidelijk aanwezig zijn binnen de muren van de gevangenis, niet dat er geen mannen bestaan met borderline en vrouwen die psychopaat zouden zijn.
Ik denk dat het geestelijk is, vooral omdat mannen en vrouwen een ander soort sociaal contact hebben
Hoemeer ik over borderline lees hoe meer ik het overeen vindt komen met een extreme vorm van vrouwelijkheid
en psychopatie een extreme vorm van mannelijkheid gecombineert met hele goede social skills (al is dat meer sociopaat)
(premenstrualsyndroom). het is trouwens absoluut niet beledigend bedoelt hoor, ik weet wel aardig wat borderline inhoud en wat de impact ervan is. De vraag is puur hypothetisch van aard, gewoon uit nieuwsgierigheid, want ik heb geen idee hoe een psychopaat zich voelt, maar wat ik ervan weet is dat ze zich behoorlijk borderlinerig kunnen gedragen...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.