Kan je met asperger diagnose op middelbare leeftijd nog een overheidsuitkering krijgen?
Op mijn 45e jaar kreeg ik de diagnose Asperger. Ik heb deze stap om mezelf te laten testen ondernomen na jaren van mislukkingen op het gebied van werk en een oorzaak te achterhalen. Steeds als ik ergens begon dan resulteerde dat in een ontslag of een niet verlengen van een contract. In mijn "carriere"zijn dat wel 20+ banen geweest. Ik woon samen en mijn vriendin verdient de kost, maar dan ook net nauwelijks. Sinds 10 jaar heb ik geen werk meer en ook geen inkomen, ook geen uitkering genoten. Ben min of meer gebombardeerd als huisman, want met 75% afkeuring wordt alles niet veel rooskleuriger. Nu terugkijkend waren altijd de symptomen herkenbaar, maar ik dacht dat ik gewoon domme pech had altijd.
Als jongere kan je in deze situatie terugvallen op Wajong. Is er ook iets waar de oudere jongeren (40+) financieel op kunnen leunen, in ieder geval in zoverre om een en ander weer op de rails te kunnen krijgen of permanent als Wajong?
Ik wil er wel aan toevoegen dat ik niet graag mijn hand op houd. Maar ik ben erg onder de indruk van hetgeen dat is vastgesteld en wil graag middels financiele middelen mijn probleem te lijf te gaan en uiteindelijk zelfstandig te kunnen functioneren.
Alle tips, comments en adviezen zie ik met grote belangstelling tegemoet.
Alvast dank,
Daan
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.