Wat kan ik doen om mijn moeder op een plek te krijgen met mensen die voor haar kunnen zorgen? Welke instanties kan ik benaderen?
Mijn moeder, van bijna 80 heeft hulp nodig maar accepteert dit niet. Mijn moeder, die haar leven lang al een zeer dominante en beslist geen makkelijke vrouw is geweest kan volgens ons (de vier kinderen) niet meer alleen verder en heeft absoluut verzorging nodig. Ze heeft last van depressies, waanbeelden en wrok. Daarmee vormt ze een gevaar voor haar kinderen. Dat is niets nieuws dat heeft zij haar leven lang al gedaan, maar daarbij komt dat zij zich de dingen niet kan herinneren. Niet haar man niet haar leven (tot dat je het er uitgebreid over hebt) Dan zegt ze "o, ja" maar echt herinneren kan ze het niet.
Haar zusjes hadden dezelfde karakter trekken. Beslist heel moeilijk om mee om te gaan en veel nichten en zusjes van mij verbraken dan ook het contact met hun moeder.
Alhoewel ze mij beslist geestelijk en lichamelijk heel erg veel pijn heeft gedaan, weet ik dat dit via de gene doorgegeven wordt en wil ik zo verschrikkelijk graag dat mijn moeder de laatste jaren nog goed verzorgd gaat worden. Ze gaat echter overal tegenin. Ze weigert antidepressiva (die ze zo verschrikkelijk hard nodig heeft) maar ook onderhoudt ze haar woning niet meer (zoals wij dat van haar gewend zijn)
Wat kan ik doen om mijn moeder op een plek te krijgen met mensen die voor haar kunnen zorgen? Welke instanties kan ik benaderen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.