Hoe kan ik weer wat positiever in het leven staan en wat minder pessimistisch?
Na bijna tien jaar zwaar somber te zijn (ben nu 21) , wil ik alles op alles zetten om uit die vicieuze cirkel te komen.
Gestopt met de antidepressiva, de benzodiazepinen, de psychologen, psychiaters, individuele sessies en een tijd geleden met de groepstherapie.
Heb nu coaching van een lieve oom, die meer praktisch is: hoe krijg ik alles weer een beetje op orde, hoe structuur ik dingen etc. Met zijn vrouw ga ik nu naar Drenthe om er even tussenuit te zijn :)
Heb er veel aan, maar ik vind mezelf een enorme pessimist, negatief persoon en naast dat mijn ouders geen vertrouwen in mijn capaciteiten hebben (wat ze vooral zelf moeten weten), heb ik dat zelf ook niet meer. Ook ben ik helaas nog steeds heel onzeker over mijn uiterlijk (vooral mijn figuur.. terwijl ik gewoon maatje 36 heb en eigenlijk niet zou moeten 'zeiken'). Ik wil mijn vriendin ook niet irriteren met mijn onzekerheid.
Ik herinner me nog vaag een gevoelig, maar wel erg actief, fantasierijk meisje dat nog niet zo verbitterd en cynisch was.
Ik ben helaas veranderd in een persoon met veel haat, verdriet, boosheid en teleurstelling in zich en ik vroeg me af hoe ik weer wat positiever in het leven kon gaan staan.
Ik zou eigenlijk heel graag willen zwemmen, maar de letterlijke littekens (hoop dat dit duidelijk is) die ik heb overgehouden uit mijn puberteit, houden mij tegen (schaamte en wil niemand choqueren). Ook heb ik heel veel plezier in badminton & tafeltennis, maar ik durf niet zo goed...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.