Hoe kan ik het beste omgaan met verwarrende emoties ten opzichte van mijn ouders?
Ik heb hele verwarrende emoties ten opzichte van mijn ouders. Zoals ik al in eerdere vragen verteld heb, ben ik alleen nog in het weekend bij ze. Er is in het verleden best wel het een en ander gebeurd, maar nu gaat het in het algemeen goed.
Ik zie ook dat ze hun best doen. Twee weekenden geleden heeft mijn vader een leuk uitje met me ondernomen en vandaag heb ik 50 euro gekregen omdat ik geslaagd ben voor 1 vak VWO. Dat vond ik heel aardig, want twee vakken heb ik niet gehaald en dat nemen ze me ook niet kwalijk.
En toch, hoe naar ik het ook vind om toe te geven, kan ik me maar gewoon niet aan ze hechten. Ik mis mijn ouders nooit en heb vaak ook helemaal geen zin om in het weekend naar ze toe te gaan. Nu moet je niet denken dat ik alleen maar een vervelend puber ben, ik doe heus mijn best en doe echt aardig tegen ze.
Ik twijfel constant aan mezelf. Dan denk ik waar maak je nu nog een probleem van als het nu goed gaat? Toch brengt naar mijn ouders gaan me elke keer weer emotioneel van de kaart. Naar mijn omgeving toe doe ik ook heel raar, het ene moment lever ik kritiek op mijn ouders, het andere moment verdedig ik ze keihard. Ze doen zo aardig en toch wil ik er niet naar toe en afstand nemen en daar voel ik me zo rot over.
In het verleden hebben we wel bijna OTS gehad en dat is niet voor niks geweest denk ik dan wel eens, maar ik ben emotioneel helemaal over de rooie omdat ik niet weet hoe ik me moet opstellen tegenover mijn ouders.
Was een extra vak, vorig jaar al heel mijn diploma gehaald.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.