Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het (duidelijk) te merken aan iemands uitstraling/gedrag of diegene negatief over zichzelf denkt?

Maar dan wel in de zin van dat diegene zich "normaal" gedraagt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

Dat ligt er aan hoe goed je die persoon kent. Sommigen kunnen opmerkingen maken om zichzelf te kleineren in de hoop dat de toehoorder dit meteen ontkent.
Anderen hebben gewoon wat zelfspot, en kunnen lachen om hun fouten, soms is het verschil moeilijk te zien
13 jaar geleden
Hoeft niet, ik ben zelf een tijd op de middelbare school depri geweest. Ik heb pas aan het eind van de 5e verteld aan mijn mentor dat ik me niet 'lekker' voelde.. Niemand die het aan mij zag. Maar dat komt ook omdat ik mijn emoties niet zo snel zal uitten in het openbaar.

Dus, antwoord op je vraag: Niet altijd, ik denk zelfs minder vaak dan je denkt. Ervaring (jaren psychologen) leert mij dat er echt veel mensen zijn die negatief over zichzelf denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan of diegene wil dat het bekend word. De meesten die schamen zich er voor en zullen hun uiterste best doen om het zo veel mogelijk te camoufleren. Echter de mensen die hem of haar een beetje( of juist heel goed ) kennen zullen daar door heen prikken.En vaak vallen ze inderdaad door hun gezichtsuitdrukking door de mand. De blik en de stand van hun ogen is anders dan dat je gewend bent en hun houding is ook een beetje ineen gedoken. Ze stralen niets uit wat wijst op :gelukkig:En soms kun je het aan hun manier van praten ook wel merken. Zowel aan de stem als aan hoe ze het verhaal brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zie je dat wel aan iemands houding, hoofd omlaag, hangende schouders.Meestal weinig oogcontact, als iemand zich zelf ervan bewust is kan hij/zij zich natuurlijk wel anders voor doen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan, maar hoeft niet!
Er zijn mensen, die leven met een "masker".... die dus niet aan de buitenkant laten zien hoe ze zich vanbinnen voelen, een "rolletje" spelen.
Daarnaast zijn er mensen, die wel laten zien hoe ze zich voelen. Zij zijn bijvoorbeeld altijd chagrijnig of praten negatief over zichzelf. En vanalles daartussenin.

Om in te gaan op je toevoeging onder reacties:
"Ik ben benieuwd of dit er verantwoordelijk voor is dat ik grote problemen heb op het ‘liefdesvlak’
Ik stoot namelijk iedereen af."
Dat zou dus mogelijk kunnen zijn.... als jij altijd heel negatief denkt over jezelf en dat ook uitspreekt, dan zullen mensen je daarop beoordelen. Velen gaan uit van: "Je kent jezelf het beste, dus als je zo over jezelf oordeelt, dan zal dat wel zo zijn."
Vraag is dan: waarom denk je zo over jezelf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In eerste instantie niet. Als ik iemand in de supermarkt tegenkom kan ik niet altijd direct merken hoe die over zichzelf denkt, maar zodra het contact intiemer wordt kun je dat zeker merken. Meestal ook omdat mensen dan niet alleen over zichzelf negatief denken, maar vaak ook over heel veel andere dingen in de wereld.
Het gezegde: Je kunt niet van een ander houden als je niet van jezelf houdt, gaat nog altijd op. Het is dus zowiezo heel belangrijk om eerst van jezelf te leren houden voordat je je liefde delen wilt. Wel kun je iemand in vertrouwen nemen die jou hierbij kan helpen. Liefde krijgen hoeft niet perse van een geliefde. Zelfs een huisdier kan hier goed bij helpen.
Nog iets anders is, dat als je heel hard op zoek bent naar een 'de ware', hoe harder iedereen wegrent, omdat je dan te gretig overkomt. De meeste liefdes vinden elkaar als ze niet op zoek zijn. (internetdaten niet mee gerekend)

Persoonlijk loop ik inmiddels weg voor mensen die pessimistish overkomen, ze vreten energie vooral de positieve energie. Al snap ik wel dat niet iedereen zijn eigen situatie in de hand heeft en pessimisme meestal uit ervaring voortkomt, ik denk wel dat mensen op een bepaald moment zichzelf bij de kladden moeten pakken en er iets moois van moeten maken met dat wat ze wel hebben en zien. Maar dat is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mn compliment dat je dit afvraagt bij u /jezelf .

Wat relatie aangaan betreft ishet wel nodig dat je als 1e van jezelf houdt .

(.klinkt misschien egoistisch / arrogant is het niet !) zelfvertrouwen of een positief zelfbeeld kun je ook aan leren .
Desnoods met behulp praten met iemand die je dit toe vertrouwd .
en je zult zien dat je dit uitgaat stralen .
succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen reageert daar anders op.
Maar als ik bijvoorbeeld een negatief zelfbeeld heb, laat ik net het tegengestelde merken.
Omdat ik niet wil dat iemand het merkt, en probeer dan ook zelfzeker over te komen.
Maar het is best mogelijke dat je het kan opmerken bij sommige personen die je persoonlijk kent.
Dat kan je eventueel het verschil zien, dat die persoon alleen thuis op het gemak zit, of onder de mensen zit.
Je kan zien of haar of zijn reacties anders zijn.
Als ik thuis ben, heb ik daar ook geen last van, daarom.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een goeie vraag!
Ik vraag mezelf ook soms af of iemand het merkt bij mij, raar hé!
Nu heb je mij even laten stilstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing