Hoe kan ik het beste omgaan met mijn woonsituatie? (zie uitleg)
Ik woon sinds twintig maanden bij een vriendin van me en haar ouders. Voor mij is dit echt een hele fijne situatie.
Het punt is nu, dat die ouders van die vriendin van me de laatste tijd wel beginnen over op kamers wonen. Die moeder zegt dan bijvoorbeeld dat we daar nu echt eens samen naar moeten gaan kijken. Aangezien mijn leeftijd, ik ben drie weken geleden negentien geworden, is dat ook wel logisch.
Het punt is alleen dat ik dat eigenlijk nog helemaal niet wil. Het liefste wil ik nog gewoon een tijd bij hen blijven wonen. Ik zit nu in een moeilijk dilemma, namelijk of ik eerlijk zal vertellen hoe ik erover denk of niet. Het zijn namelijk niet mijn echte ouders en ik besef dondersgoed dat ik al heel blij moet zijn dat ze mij 1,5 jaar al in huis hebben. (Al lever ik financieel wel een bijdrage). Als ze op een bepaald punt zeggen 'nu is het goed geweest' dan heb ik dat natuurlijk te respecteren.
Ondertussen beangstigt het idee me alleen wel. Ik heb sinds mijn elfde nogal een turbulente tijd achter de rug met veel wisselen van scholen en veel problemen met mezelf en thuis. Daardoor heb ik me altijd hel erg onzeker en onrustig gevoeld en heb dus geen onbezorgde tienertijd achter de rug. Nu ik hier ben voel ik me eindelijk eens een beetje rustig en krijg ik ook veel steun.
Lastige situatie, moet ik dit nou eerlijk zeggen of niet? Kijk, veel 'kinderen' blijven wel tot hun eenentwintgste thuis wonen, maar ik ben hun kind niet en kan dus ook niks van ze claimen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.