Waarom vernedert mijn moeder me zo, zijn dit haar echte gedachtes?
Mijn moeder heeft borderline, hier leren we langzaamaan mee leven. Haar stemmingswisselingen vind ik niet meer zo erg, hier wen ik langzamerhand aan. Het probleem is dat ze heel af en toe naar een goede vriend toe gaat, hier kan ze het namelijk ontzettend goed mee vinden. Dat vind ik wel leuk voor haar. Alleen komt ze soms dronken terug van die vriend. Als ze dronken is vernederd ze me en is ze boos op me. Ze zegt dat ik dom ben en me eens na moet laten kijken omdat ik blijkbaar 'zeur' over waar ze altijd is(ze is vaak boodschappen doen als ik uit school kom en dan ben ik bezorgd over waar ze is.
Mijn moeder is niet het type om me complimenten te geven over bepaalde prestaties, zij uit dat namelijk niet. Ik krijg langzamerhand het gevoel dat wat ze in die buien zegt haar echte gedachtes zijn. Ik ben al onzeker en zij maakt het alleen maar erger. Weet iemand waarom ze dit doet? Zijn dit haar echte gedachtes of moet je iemand die dronken is werkelijk negeren en je er niks van aantrekken?
Toegevoegd na 1 minuut:
Niemand hoeft me trouwens wijs te maken om met haar te gaan praten. Ze zegt dat ze zich de dag erna er zich niets meer van herinnert.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.