Wat is er aan de hand?
Al jaren lang heb ik moeite met afspraken nakomen. Het komt geregeld voor dat ik afspraak maak met vrienden en er vervolgens helemaal geen zin in heb! Een afspraak geeft een behoorlijk benauwd gevoel en verzin wel eens een smoesjes. Ik heb ook niet veel vrienden, omdat het mij niet lukt er gedoseerd tijd in te steken. Dat geldt dus ook voor hobby's. Ik heb gevoetbald en ook hier had ik moeite mijn verplichtingen na te komen. Trouwens met heel veel dingen in mijn leven heb ik moeite om gefocust en dus ook gestructureerd en gedoseerd energie aan te geven.
Ik merk dat ik telkens weer in de problemen kom. Als je een band met iemand hebt worden er dingen van je verwacht. Op zich wil ik dat heel graag en heb ik er ook wel behoefte aan. Maar soms ben ik moe en heb ik mijn kop er helemaal niet naar staan. Laat staan dan een smsje te sturen of te bellen. Ik weet dat ik eerlijk moet zijn tegen ze, maar dan nog lijkt het alsof ik helemaal niet geïnteresseerd bent en er maar even met de pet er naar gooit!
Moet er ook bij zeggen dat ik mijn hele leven al moeite heb gehad met mensen die mij druk opleggen. Als ik vroeger mee moest helpen opruimen raakte ik helemaal van slag!
Wie herkend dit? Hoe zou het kunnen komen en wat kan ik er aan doen? OOk voor mij is het heel zwaar en telkens stel ik mijzelf teleur.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.