Wat is nou een gespleten persoonlijkheid precies?
Mijn man kan soms zomaar heel erg uit zijn dak gaan met schreeuwen thuis waar de kinderen bij zijn, over andere mensen of mij die van hem bepaalde dingen verwachten, maar als hij naar die mensen toe moet doet hij heel meegaand en vriendelijk.
Hij klaagt ook al jaren dat zijn gevoel totaal niet op één lijn zit met zijn verstand en dat hij alsmaar moet blijven nadenken overal over en komt niet uiteindelijk tot een oplossing voor zichzelf. Daardoor neemt hij bijna nooit of helemaal niet tot eigen initiatief in dingen.
Het wordt nu allemaal heel erg zwaar en ben ten einde raad, waardoor ik loopt te denken aan een gepleten persoonlijkheid.
We hebben relatietherapie gehad en de therapeut heeft al verschillende malen toen gezegd dat het misschien wel beter is als ik alleen zou gaan wonen, maar de therapeut heeft nooit gezegd wat hij nou over mijn man dacht, alleen dat hij niet zo gauw misschien zal veranderen.
Ik vraag me nou af hoe dat komt dat als iemand zomaar ineens totaal uit zn dak kan gaan, als er helemaal niets gebeurt is daarvoor, wat dat nou betekend?
Moet ik dan aan een psychiatrische stoornis denken, of overdijf ik dan?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.