Hoe kan ik nog zelfrespect hebben na dit? (zie uitleg)
Ik ben dit jaar begonnen met 4 vakken vwo en ik ben voor alles gezakt. Verder heb ik een sportblessure dus kan ik qua sport ook niks presteren. Verder kom ik ook alleen maar aan in gewicht. En ja, ik zou best dat gewicht er zo snel mogelijk af halen maar dat vindt mijn omgeving niet goed.
Kortom ik heb alles verpest en niks gepresteerd. Mensen zeggen dat je trots moet zijn op jezelf om wie je bent en niet alleen maar op wat je bereikt hebt.
Maar hoe kan ik nou nog enige vorm van respect voor mezelf hebben na dit?
Toegevoegd na 18 uur:
Iedereen heel erg bedankt voor de lieve antwoorden. Ik laat me niet op mijn kop zitten. Voor 1 vak heb ik nog een herkansing, dus daar ga ik sowieso voor. Ik laat me niet meer meeslepen door mijn minderwaardigheidsgevoelens en ik heb serieus vandaag nagedacht waar ik wel trots op ben. Nogmaals iedereen bedankt voor de steun.
Van dat gewicht heb ik trouwens ook, ik ren daarom elke dag en ben gestopt met ongezond eten, dat helpt wel.
Sterkte met alles
Nou het komt ook wel weer goed maar het gebeurt me gewoon elke keer weer dat ik totaal geen enkele vorm van zelfrespect kan opbrengen als het mislukt.
De man dacht een tel na en zei:"Tegenslag!"
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.