Ben ik een beelddenker? (zie uitleg)
1 - Ik ben slecht in spelling/grammatica en rekenen
2 - Ik ben slecht in onthouden van namen/cijfers/data
3 - Ik ben erg goed in het onthouden van gezichten
4. Als ik bv. een straat moet omschrijven die ik ken, kan ik alleen de kleuren van de huizen opnoemen, de soorten winkels, hoe het eruit zag etc etc. maar als het op de straatnaam aankomt, of de namen van de winkels, weet ik het niet
5 - Ik ben erg goed in kaartlezen, maar als iemand mij de weg wijst, weet ik het al na een paar seconden niet meer
6 - Bv. ik moest aan iemand uitleggen dat er een verbouwing was aan de brug in Istanbul, maar ik kon het niet omschrijven, ik zag de brug met al z'n medewerkers voor me die aan het verbouwen waren, maar ik kon niet op de naam 'verbouwing' opkomen, zulke dingen heb ik meer.
7 - Ik heb een bovengemiddeld tot hoogbegaafd IQ (124)
8 - Ik ben niet dyslectisch
9 - Ik heb een grote en sterke fantasie
10 - Ik ben emotioneel en gevoelig
11- Ik heb een autistisch broertje, maar hij is erg goed in onthouden van data, cijfers en namen (dus ik weet niet of hij beelddenker is), ikzelf heb een vorm van asperger
12- Maar ik kan wel erg goed mijn gevoelens en de dingen die ik wil zeggen op schrift zetten (ik schrijf regelmatig columns)
13 - Ik heb een aparte gevoel voor humor, die niet iedereen of bijna zelfs niemand begrijpt
14 - Ik kan me dingen heel goed voorstellen omdat ik het als een film in mijn hoofd zie voorbij komen, dan wil ik dit uitleggen, maar ik kan het niet verwoorden
Een persoon met amnestische afasie (of anomische afasie) spreekt vlot maar heeft woordvindingsproblemen (anomie). Bij het spreken zijn er pauzes omdat die persoon niet op een woord kan komen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.