Hoe komt het dat mensen altijd zeggen tegen je, hoe hard ze werken, hoe veel ze doen, hoe weinig rust dat ze hebben en hoe moeilijk alles is ?
Ik en mijn man, wij werken en hebben in bijberoep een eigen zaak. We werken dus alle dagen. Mijn man en ik staan dan ook op om half 5 of half 6. In het weekend werken we ook en s'avonds ook soms. (zondag soms)
Maar in feite zeggen we dat nooit, mensen merken het wel.
Maar hoe vaak krijg ik van iemand te horen, ik ben al van 7 uur wakker , se, of , wij doen niks anders dan werken.
Ik heb geen vrije tijd.!
Ik weet niet goed hoe ik ermee moet omgaan, omdat ik vaak denk, we werken ook hard, maar we hebben toch ook wel vrije tijd?
Wat moet men tegen die mensen zeggen, ocharme toch, moet je zo hard werken, of amai, heb je zolang gestreken?
Ik vind van mezelf dat we veel doen, maar heb geen zin om dat altijd te zeggen, want ik denk dat er mensen zijn die het nog moeilijker hebben qua werk, in andere landen, en in feite ben ik heel gelukkig zo.
Toegevoegd na 3 uur:
wauw , bedankt voor de antwoorden, ze zijn zeer nuttig. Ik hoor vaak een laag zelfbeeld, en ik denk dat dit wel kan kloppen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.