Wat kan de oorzaak zijn van te veel emotionaliteit? (zie uitleg)
Ik ben enorm emotioneel, altijd al geweest. Er zijn wel wat dingen thuis die niet altijd goed gingen, maar dat staat in geen verhouding op mijn reacties. (Nee, ik bagatelliseer geen dingen). Ik heb al bijna twee jaar therapie gehad en alhoewel me dat wel helpt om meer zelfvertrouwen te hebben, verandert er niks aan die emotionaliteit.
Ik voel heel vaak emotionele pijn. Soms komt dat door iets wat er gebeurt is, maar dan is mijn reactie wel heel erg heftig. Maar vaak heb ik ook gewoon spontaan enorme huilbuien en dan niet alleen tijdens de ongesteldheid. Ik huil vaak uren en uren en kan niet stoppen. En altijd als ik emotioneel ben dat voelt het alsof er iemand aan twee kanten keihard op mijn hoofd drukt.
Met andere emoties heb ik dit niet zo. Driftbuien heb ik bijvoorbeeld niet. Ook heb ik geen moeite met andere mensen en zij niet met mij. Mijn sociale contacten verlopen goed. Depressief voel ik me ook niet echt, ik ben voor de rest vrolijk en heb ook altijd zin om leuke dingen te gaan doen.
Het punt is dus alleen dat ik zulke enorme huilbuien heb en de hele tijd van die emotionele pijn voel. Ik hou het heel erg voor mezelf en wil dus echt geen aandacht of zo.
Ik ben ten einde raad. Want er is dus nergens een oorzaak te vinden, en het enige wat ik dan nog kan concluderen is dan het iets van aanstellen is. Ik ben nu op een punt dat ik denk ik kan niet zo verder leven. (Heb absoluut geen doodwens maar kan dit niet meer aan zo).
Wie weet wel hoe dit zou kunnen komen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.