Hoe sterk verander je nog na je achttiende? (zie uitleg)
Ik voel me nu compleet anders dan toen ik zestien was. Zoveel nieuwe inzichten, bekijk de wereld op een heel andere manier, kan beter verbanden leggen tussen dingen.
Idem dito het verschil tussen toen ik veertien en zestien was.
Toen ik zestien was dacht ik dat ik alles al wist en kon. Als ik erop terug kijk wist ik heel veel dingen nog niet. Nu denk ik dat met mijn eigenwijze hoofd weer. Mijn vraag is nu, hoe lang blijf je je zo 'sterk' ontwikkelen zeg maar?
En heeft dat ook met je hersenen te maken, want die schijnen op je 21e pas 'af' te zijn? Of ben je op de achttiende wel een soort van 'af' en verandert het niet zo veel meer? (behalve dan levenservaring)
Want tegelijkertijd ben ik heel zelfstandig en denk ik dus weer dat ik het nu allemaal echt weet, maar aan de andere kant zie ik ook dat mensen van mijn ouders leeftijd weer allerlei dingen kunnen inzien die ik nog niet weer, verbanden tussen dingen kunnen leggen die ik ook niet zelf kan bedenken en gewoon beter overzicht hebben. Ook op gv hier zie ik dat. Komt dat alleen door hun levenservaring of heeft dat ook ergens anders mee te maken?
Ben benieuwd naar de antwoorden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.