Wat kan ik doen met mijn depressie?
Ik ben op, ik ben moe, ik ben lusteloos. Ik wil niet meer en ik kan niet meer, ik ben bijna 4 jaar depressief. Ik heb jaren lang hulp gehad voor mijn depressie maar niets hielp, ik heb er over gepraat maar het hielp nog steeds niet, gister is het helaas uit gegaan met mijn vriendin na een relatie van een half jaar, en het is alleen maar nog meer naar beneden gezonken. Ik heb al 2 keer geprobeerd om mijzelf op te hangen, dit is helaas niet gelukt. Ik snap wel dat men zegt; waarom zet je dit in hemelsnaam op internet, nou dit is het laatste wat ik zou doen, en dat doe ik nu. Ik wil het liefst weg, noem me egoïstisch, maar met deze pijn leven is onmenselijk. Is er een andere uitweg? Want dit kan ik niet lang meer vol houden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Roger.
Ik geef een reactie, slimpie
Hele dagen achter de computer zitten is zo ongeveer het slechtste wat je kunt doen in dit geval. Ik weet het helaas uit ervaring. Goed dat je ziet dat je een sociaal leven moet opbouwen. Weet je ook hoe je dat kunt gaan doen? Misschien kun je daar ook hulp bij vragen van je therapeut om te kijken welke stappen je gaat ondernemen. En stel jezelf een beperking op in het aantal uren achter de computer. Sporten is ook goed, bv gaan joggen in het park (ik las je vraag over natuur in Eindhoven) het zorgt dat er endorfines aangemaakt worden waar je je vrolijker door gaat voelen. Heb je misschien vrienden met wie je dit eens samen kunt gaan doen? Ik ga regelmatig naar het park hier in Eindhoven om te joggen dus mocht je een keer samen willen laat maar weten via persoonlijk bericht en alsjeblieft geef niet op, je kunt hier echt uitkomen!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.