Ik heb een jeugdtrauma, meerdere, hoe kan je hier over heen komen?
Ik ben bij diverse therapeuten geweest en elke keer moet ik mijn verleden weer oprakelen als een mantra door het te vertellen. Ben er een beetje klaar mee. Verder kan ik janken wat ik wil, maar het lukt me niet om de woede en verdriet kwijt te raken. Dus zit het me allemaal dwars.
Mijn moeder had uitspraken zoals " had ik maar abortus gepleegd als ik wist dat ik Satan had gebaard" en heeft me dusdanig angst aangejaagd met uitspraken en acties, dat ik mezelf niet meer voel omdat ik dat uitgeschakeld heb uit zelfbescherming.
Door dat gedoe zit ik nu in de ziektewet want het haalt me elke keer in. Maar doordat ik in de ziektewet zit heb ik weer geen geld om echt aan die trauma's te werken, want de ziektekostenverzekeraar vergoed eigenlijk maar weinig, buiten het oeverloos praten bij de GGZ of een discount therapeut wat bij mij gewoon echt niet helpt. Dus eigenlijk moet ik weer gaan werken, maar dan ben ik na 3 maanden weer helemaal op en zie vlekken voor mijn ogen en ben ik psychisch uitgemolken zodat ik niet eens meer fut heb om 's avonds ook maar iets te doen.
Ik zoek een goeie, goedkope en toch doeltreffende oplossing. Het klinkt misschien kort door de bocht, maar ik heb geen zin dat ik straks tegen de VUT ben en nog moet gaan verwerken.
Graag alleen reacties uit bv ervaring.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.