Wat is beter oud zeer opruimen of 'rustig' laten liggen?
Het verleden valt natuurlijk voor niemand te veranderen. Verdriet, gebeurtenissen heeft een plek in het leven gekregen als het goed is. Ik zie sommige mensen om mij heen worstelen (zelf ook hoor) met gebeurtenissen uit het verleden die zo nu en dan opborrelen.
Op het moment dat de boel weer eens gaat wankelen, is het dan beter om oud zeer echt aan te pakken in de hoop dat het voorgoed tot het verleden behoort of is een soort gedoogbeleid ;-) raadzamer...omdat je nou eenmaal nooit precies kan voorspellen wat het allemaal te weeg brengt en wat voor gevolgen consequenties... ???
Dat is me niet duidelijk.
Je reageert nergens: ik ben benieuwd.
of verscherpt mijn eigen idee erover. Ben toch al aan de slag gegaan om weer de het verleden tot rust te brengen.. Vind het wel vermoeiend omdat de emoties die daarbij weer opkomen veel energie kosten (hoe vaak ook in het verleden uitgespit en geaccepteerd ) en het kost tijd... Niet in de zin van werktijd, maar rust en tijd nemen om die emoties die er kennelijk weer zijn te laten komen en toe te laten. Ik zou gewoon willen dat ik in een weekje vakantie er 'even' doorheen ploeter en het na de vakantie weer opgelost is, rust in de tent. Heel simpel ik weet het zo werkt het natuurlijk niet maar het zou zo makkelijk zijn;-)
Dat zou zeker erg fijn zijn: effe een paar daagjes door het dal en dan klaaaaaaaaaaar ;-) Zo werkt het niet inderdaad.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.