Hoe kan ik hier van afkomen of mee leren omgaan? (lees beschrijving)
Ik ben nogal obsessief met geld bezig. Ik kan geen geld uitgeven als het niet nodig is, dat mag ik niet van mezelf. Ik denk bij alles na over het geld.. Ik dronk eerst altijd thee, nu alleen nog maar water omdat dan de waterkoker niet aan hoeft. Ik ga kort douchen, doe de amper verwarming niet aan, moet goedkope boodschappen doen, plan geen dagjes uit en koop voor mezelf bijna nooit iets nieuws. En dat terwijl ik gek op kleren ben..
Ik zou serieus niet weten hoe het komt dat ik het zo lastig vind om geld uit te geven, want ik weet ergens wel dat ik geen geld tekort kom. Net nu ik mijn eetstoornis grotendeels overwonnen heb, komt dit mijn leven in. Nu is het niet meer het eten waar ik continue over nadenk, maar ook het geld.
Ik weet niet hoe ik dit kan veranderen, maar ik wil het wel graag. Het belemmert mij namelijk in mijn dagelijkse leven. Zo kan ik niet genieten van het leven, want dit heeft ook gevolgen voor mijn sociale contacten doordat ik die vermijd omdat ze vaak geld kosten. (terrasje, uit, etc)
Ik kom er niet meer uit, en weet niet wat ik moet doen.
Iemand hier ervaring mee? Of tips? Alles is van harte welkom!
Toegevoegd na 2 minuten:
Er staat een typfout in.. Inplaats van; doe de amper verwarming niet aan moet het zijn; doe de verwarming amper aan. ;) Erg domme fout. Sorry! Te gehaast denk ik.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.