Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn wil om af te vallen stopt?
Ja ik weet het, tegenstrijdig voor de meeste mensen. Maar ik heb dus een anorexia-verleden. Inmiddels heb ik weer een gezond gewicht, maar die wil om af te vallen blijft steeds in me, ook al kan ik rationeel gezien 100 redenen bedenken om het niet te doen. (Ik wil graag sporten, leuke dingen doen, reizen)
Ben 1.65 meter, 18 jaar en weeg 50 kg, dus dat is al een beetje minimaal gewicht.
Het ging weer laatst niet zo goed, als ik eenmaal weer begonnen ben met heel weinig eten en een beetje ben afgevallen, kan ik bijna niet meer stoppen. Ik krijg er een enorme adrenalinekick van. Ik vind het rot dat ik die kick krijg, want het is zo verslavend. Inmiddels is het echt elke dag een gevecht om niet toe te geven. Wat kan ik nou doen om te zorgen dat ik die kick niet meer krijg en ook niet meer wil afvallen?
Professionele hulp al genoeg gehad, dus over wat er allemaal achter ligt al genoeg gesproken, maar ik vraag me nou de hele tijd af hoe ik die kick kan stoppen en niet meer wil afvallen. Ben benieuwd of iemand dit weet.
Jammer genoeg weten veel mensen niet waar ze het over hebben. Die kick ergens anders in zoeken hebben anderen me ook al eens gezegd, en daar heb ik overna gedacht.
Ik krijg zeker een kick van andere dingen, reizen en sporten zijn daar twee van (ik heb nooit overmatig gesport hoor). Dus dat probeer ik ook zeker te doen, het is alleen jammer dat sporten voor mij bijvoorbeeld moeilijk is (ik deed aan turnen), want alhoewel mijn gewicht nu redelijk goed is, heb ik er te weinig spierkracht voor. En reizen is lastig, wan daarvoor moet ik eerst wat stabieler zijn. Maar goed, misschien wel andere dingen die ik kan bedenken.
Het klinkt misschien raar, maar mensen met anorexia zijn eigenlijk heel sterk. De manier waarop ze gefocust bezig zijn, en de wilskracht houden.
Het is uiteraard niet gezond, maar als je dit in gedachten houd, kun je alles bereiken door er echt voor te gaan! Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Want als je de wilskracht hebt om jezelf zo uit te hongeren, kun je dat ook ombuigen naar iets positiefs.
Vind iets positiefs waar je die wilskracht in kan steken.
je hebt het al een keer overwonnen dus dat maakt je sterker ipv van zwakker. en personen zoals noukkkk zeggen graag onzinnige ding, terwijl ze helemaal niet weten waar het over gaat en wat het inhoudt.
ik hoop dan ook dat je hier niet teveel waarde aan hecht. hetgeen wat er eigenlijk staat is:
ik ben zo vreselijk kortzichtig dus ik kan me niet verplaatsen in een ander. tja, dan flap er maar wat kwetsends uit want mijn opvatting en idee is enige wat ik begrijpen kan. je weet zelf ook wel wat het met de omgeving doet, maar als je er samen voor gaat en open kaart speelt naar elkaar maak je niets kapot maar vind je juist steun bij elkaar en kan je wat voor elkaar betekenen. GO GIRL!!!
je zus zal ook boos worden op deze manier, en zal er ook niet tegen kunnen. je kan dus ieders op je eigen eilandje bijven aankloten maar dat lost helemaal niets op. verdiep je er anders verder in, want het gaat een heel stuk verder dan aandacht vragen. dit is een ziekte, en jij duikt de slachtofferrol in? erg vreemd! stap dus uit je denkkader en kijk even verder dan je neus lang is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.