Waarom ben ik zo bang dat als ik een paar dagen niet zo aanwezig ben bij anderen, dat ik dan faal ten opzichte van mijn omgeving?
Bij bijna alles wat ik doe en lees en voel heb ik het idee dat het mijn roeping/taak is om daar verder op in te gaan. Ook al voelt dat niet volledig als plicht, ergens is het iets wat ik niet kan loslaten. Elke vraag die hier gesteld wordt en mij aanspreekt, elke persoon hier en in mijn naaste omgeving die ergens mee zit, ik word er zonder dat ik het soms wil, enorm naar toegetrokken en het kost me vaak al energie om de situatie te kennen nog voordat ik er op gereageerd heb. Een onweerstaanbare kracht, het gevoel dat ik alleen verder kan met mijn eigen dingen voordat de ander rust in zijn mik heeft.
Maar dit gaat ook ten koste van mij, ik word zo helemaal leeggezogen, ik ben steeds vreselijk moe. En als ik dan een dag of 1 of 2 of soms wel langer even niets van me laat horen, ben ik al heel bang dat ik faal, dat ik tekort doe. Is dat realistisch of ben ik de enige die zulke hoge eisen aan mij stelt? En hoe komt het dat ik zo'n drang heb om een ander te helpen, terwijl ikzelf eigenlijk nu juist degene ben die hulp nodig heeft?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.