Kan iemand een ander helpen tot verlichting te komen?
In 2007 heb ik zelf de staat van verlichting mogen ervaren. Na een aantal zware jaren ben ik zelf tot dit punt gekomen. Ik denk door acceptatie, mijn interesse in het hoe-en-wat, door zelfhulpboekjes te lezen en gedrag van mij en anderen te onderzoeken.
Achteraf kwam ik pas te weten wat het inhoudt. Toen ik las over het boeddhisme viel alles op z'n plek. Ten tijde van het proces wist ik niet dat het bestond en dat ik op weg was 'hierheen'. Om het maar zo te zeggen. Ik was toen 29.
Sindsdien sta ik dus heel anders in het leven. Ik ben nooit moe, maak me zelden ergens druk om, heb energie over, zie alles positief en heb innerlijke rust en voel me enorm rijk met alles dat ik heb (mezelf)! Kortom; ik ervaar puur geluk :-)
Nu is mijn vraag of ik mijn vriend kan helpen/of sturen naar dit punt. Hij staat er voor open en hij zou graag op een andere manier in het leven staan. Want hij is het moe zijn en het 'moeten' zat.
Ik geef hem wel eens tips over dat hij zijn bewustzijn kan vergroten en meer voor zichzelf kan kiezen, maar ik vind het zo moeilijk om hem te 'coachen'. Misschien sta ik te dicht bij?
In hoeverre kan je iemand helpen naar verlichting?
Voorkauwen kan niet want het is iets dat je echt zelf moet ervaren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.