Twijfels hoe ik uit me dip kom
Hallo. Zoals jullie weten heb ik al enkele vragen gesteld over een dip. Ik ben nog niet de oude en de hulpverlener kan pas in zomer. Dus ik zal nu nog wat enkele vragen stellen omdat ik onzeker en ongerust ben en dan weet ik dat het over is. Ik weet namelijk nu niet of ik goed bezig ben of fout. Internet brengt me niet veel verder: de een zegt A en de ander B.
Ik heb interesses, dagelijks plezier, honger, rust en sociaal maar ook een dip waar ik 2 maanden in zit.
1.Toch heb ik nog altijd een leeg gevoel :''is dit het nou'' er mist iets, ik wil niet me hele leven zo doorleven. Omdat ik eerst onzeker was dacht ik dat dit suicide neigingen zijn, maar de docter zei nee hoor iedereen denkt weleens zo. Maar wat is dit lege gevoel? Gaat dat vanzelf over of zal ik dat inderdaad de rest van me leven bij me dragen? Of hoort dat gewoon bij een dipje dat je anders denkt over de dingen? Ik voel dat ik maar half leef af en toe ookal geniet ik vaak.
2.Angst voor de toekomst bang dat ik gek aan het worden ben en dat ik mezelf iets aan doe (Irrationeel maar het lijkt zo echt voor mijn gevoel heb ik amper een toekomst )Hoe kan ik dat beeld weer verbeteren?
3.Schuldgevoelens naar de mensen waar ik om geef omdat ik zo denk.
Moet ik nu denken : nou en ik voel me kut nu komt wel goed? Gewoon down zijn is niet erg. Of wordt het erger als je niet naar je emoties luistert..
Vroeger had ik nooit aandacht aan deze dingen ookal had ik regelmatig een dip.
Is dit erg? alvast bedankt
Test jezelf eens op deze site, wellicht krijg je antwoorden op een hoop vragen! http://www.hooggevoelig.nl/drupal6/100-vragen-hsp-test
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.