Hulp nodig veranderen denkwijze
Eerder heb ik al meerdere topics geopend over de psyche. Nou heb ik graag jullie advies nodig.
19 jaar, probleem is: Denkwijze is veranderd
Ik heb hulp gezocht bij de huisarts die verwees me door naar een psycholoog. Daar keek ik erg naar uit wil later docent worden en hou van het psychologische vlak. Maar deze hulpverlener kan pas in de zomer!! Dus dat is flink balen voor mij, daarom heb ik nu jullie hulp/inzichten nodig om mij tot die tijd zo goed mogelijk te wapenen.
Probleem sinds 2 maanden:
Andere denkwijze, voorral negatief. Denkwijze dat ik ongelukkig ben en dat prent ik mezelf onbewust in. Pessimistisch denken dat het nooit goed komt. Zelfs alleens gedachtes gehad van:''Dit komt nooit meer goed kan er beter einde aan maken'' En dan raak ik in paniek of wordt ik verdrietig want ik weet dat het niet klopt. Huisarts zei dat deze gedachten normaal zijn.
Vaak ook gevoel van onrust- voorral tijdens slapen en opstaan- slapen gaat niet heel goed. Stress, oorzaak: Geen vertrouwen in mezelf ( Dat ik dit zelf oplos, Dat ik gelukkig ben )+ druk ( Blij lijken, ouders mogen niet ongerust zijn, heb er namelijk al met ze over gesproken en ze vinden het jammer voor mij dat ik me zo voel)
Lijkt wel alsof ik niet wil veranderen het voelt ''veilig'' negatief denken. Ook als ik somber ben kijk ik op internet naar tips en dan ben ik vrolijker en de volgende dag ben ik weer down.
Is dit normaal of heb ik iets ? Kun je iets veranderen an je denkwijze? Hoe moet je denken?
Ik sluit me geheel aan bij de vraag van Hippo: wat heb je gedaan met alle reacties en antwoorden op dit gebied bij je andere vragen?????
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.