ben ik perfectionistisch en zo ja, wat doe ik ertegen?
Ik heb op dit moment last met mezelf. Ik ben een echt werkpaard, volgens sommigen dus perfectionistisch. Zelf vind ik van niet, ik ben wel erg doelgericht, weet meestal goed waar ik naartoe wil met mijn werk. Maar ik ben bv. ook vaak slordig en vergeetachtig, en zeker geen pietje precies. Het enige waar ik misschien "perfectionistisch" in ben is het organiseren van dingen. Dan is alles tiptop en loopt op rolletjes. Het resultaat is dan wel dan er heel veel op mijn schouders rust. Mijn collega's zitten bv. lekker koeken te eten, en ondertussen versleep ik heel alleen tafels etc. omdat het nu eenmaal tegen een bepaald uur klaar moet staan. Ik herschrijf ook teksten die ik compleet onverstaanbaar vind, en het maakt me geenszins uit dat iemand anders dan met de pluimen gaat lopen. Het moet "goed" zijn, punt uit.
Anderzijds ben ik wel jaloers op collega's die rustiger zijn. Er is bij ons zeker geen causaal verband tussen inzet en carrière of zelfs vakkundigheid en carrière. zelfs de meest onbekwame knuppel kan het ver schoppen als hij of zij zijn ellebogen gebruikt...
Nu ben ik dringend toe aan onthaasting, ik ben helemaal op. Waar ga ik in de mist?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.