Hoe kom ik van mijn somberheid af?
Vorige week ben ik 30 geworden, en dat heeft mij een klap bezorgd omdat ik nog niet veel van mijn leven gemaakt heb. Ik heb steun gezocht bij mijn ouders, en heb een aantal dagen bij mijn moeder geslapen wat mij veel innerlijke rust heeft gezorgd...
Vandaag ben ik weer in mijn eigen huis, en vanavond heb ik een feestje, maar ik voel me weer heel erg somber en zie het leven weer niet zitten..
Vóór mijn 30e had ik nergens last van, en nooit geweten dat ik mij zo depressief kan voelen. Kan iemand mij een tip geven hoe ik mij weer beter kan voelen?
Toegevoegd na 2 dagen:
Hallo allemaal
Het is mij opgevallen dat heel veel mensen hebben gereageerd. Dat vind ik fijn, want veel reacties daar kan ik wat mee.
Momenteel zit ik nog steeds niet goed in mijn vel, maar dat schijnt logisch te zijn want je moet niet verwachten dat je uit het niets uit een depressie kan komen. Dat moet langzamerhand gebeuren.
Ik heb de luxe dat ik veel goede vrienden en familie heb, zodat ik altijd open kan zijn naar de mensen waar ik veel om geef. Daarnaast stel ik mij ook kwetsbaar op, dat was voorheen wel anders want ik wilde nooit speciaal genomen worden. "(er)ken je beperkingen" is wat er dit weekend in de krant stond.
Toegevoegd na 2 dagen:
Het heeft nooit veel zin om terug te kijken naar het leven, want wat geweest is is geweest, al kan je natuurlijk wel leren van je verleden als leidraad voor je toekomst.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.