Hoewel ik en psychiatrische test heb gehad waaruit geen persoonlijkheidsstoornis komt, kan ik i.v.m. angsten niet of nauwelijks functioneren.
Ik ben een vrouw van 49-jarige leeftijd en heb een verleden van geestelijke mishandeling en emotionele verwaarlozing achter de rug. Ik heb hiervoor diverse therapieën gevolgd, maar op de een of andere manier komen bepaalde problemen steeds weer aan de orde.
Ik ben erg sociaal en ben graag onder de mensen, maar ben altijd op mijn hoede. Als men te dichtbij komt, word ik bang. Ik ben altijd bang dat ik niet goed genoeg ben. Ik heb al 26 jaar een lieve partner en 2 lieve vrienden maar laat andere mensen bijna niet toe en onderneem veel alleen. Contact met collega's gaat ogenschijnlijk goed, maar kost me veel moeite, terwijl iedereen mij zo sponaan vindt.
Ik ben niet impulsief, agressief, asociaal of extreem afhankelijk. Wel heb ik een erg laag zelfbeeld. Wat is er in godsnaam met mij aan de hand?
Als ik mensen tegenkom die mij aan mijn moeder doen denken, raak ik volkomen in paniek en krijg huilbuien. Iemand enig idee?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Angela.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.