Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft ervaring met de aanpak van annorexia van kliniek Rintveld in Zeist?

Het gaat dus uitsluitend om de aanpak van Rintveld.
-Welke behandellijn is gevolgd?
-Was de behandeling in eerste instantie succesvol?
-Was de behandeling op lange termijn succesvol?
-Zou u Rintveld aan- of afraden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb er wel ervaring mee, maar geen langdurige.
Wel een zeer slechte ervaring!

Ik ben op mijn veertiende twee dagen op het Rintveld geweest, waar er allerlei onderzoeken met me werden gedaan. Verder hebben mijn ouders en ik er nog een paar gesprekken gehad, en is er een rapport over me opgesteld, maar ik ben er verder nooit onder behandeling geweest. Mijn ervaring ermee is slecht, omdat ze de hele problematiek die destijds speelde rond mij verkeerd in beeld hebben gebracht. Ik moest erheen van mijn ouders, maar wilde absoluut niet, dus wat krijg je dan, een nogal bokkig en opstandig kind. Ik deed er alles aan om maar te ontkennen dat ik anorexia had. Deskundigen horen daardoor heen te prikken, want ik had wel daadwerkelijk anorexia toen. (Is later uit onderzoeken in andere instanties gebleken). De diagnose die bij mij gesteld werd, was echter een oppositioneel-opstandige gedragsstoornis. Dat is nogal wat! Ook is later gebleken dat dit onjuist is. Echter, ik ben hier bijna door uit huis geplaatst! Natuurlijk, ik was niet erg bereidwillig om mee te werken, maar er speelden ook een hoop dingen thuis. Er is toen heel erg op me ingepraat, en na een tijdje kreeg ik echt het idee dat ik een vervelend kind was en niks goed kon doen, terwijl ik al weinig zelfvertrouwen had. Mijn ervaring is dus slecht, ten eerste omdat er een verkeerde diagnose gesteld is en een slecht rapport is opgesteld, ten tweede omdat ik mij heel naar ben gaan voelen over hoe ik daar ben behandeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met dank voor je openhartig antwoord

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding