Is het normaal dat je bang bent voor het leven, en vaak piekert?
Ik ben nu 20 poets bij de thuiszorg en er zijn meer slechte dingen in mijn leven gebeurd dan goede.
School kan ik niet betalen (mijn ouders ook niet ze zijn gescheiden en hebben beiden extreem veel schulden. Mijn moeder is ook dood ongelukkig (ze is vroeger mishandeld en ook heeft ze kanker gehad(ze heeft nog maar 1borst en voelt zich verminkt en durft geen man te nemen uit schaamte. Mijn ouders zijn beiden alcoholisten.
Ook ik zit in de schulden.
Dat komt omdat ik ben gestopt met school (dat kon ik niet betalen) en die 3jaar dat ik school heb gehad heb ik geleend en dat ben ik terug aan het betalen.
Ook mijn rijbewijs kan ik niet betalen en ik ben 2 keer gezakt voor mijn examen (door zenuwen die ik krijg als ik denk aan het geld dat ik weg gooi als ik mijn examen verpest.)
Ik moet veel huilen als ik hieraan denk.
Ook hoor ik van alle mensen waar ik bij doe poetsen veel verhalen over hun leid wat ze in de jaren hebben mee gemaakt. Het maakt me bang als ik denk aan alle leid wat nog gaat komen. (ziektes, familie verliezen, meer geld problemen, geen diploma, geen rijbewijs, geen auto, geen nieuwe kleding enzovoort.)
Is dit normaal? Komt het ooit nog goed? Of stel ik me aan?
Ik kan wel knokken voor ene goed/gelukkig leven, maar ik ben helemaal uitgeput. Ik zie het niet meer zitten....
Vaker kijk ik naar vrienden, oké die hebben het ook wel eens moeilijk, maar toch heb ik het idee dat hun leven een stuk makkelijker is dan mijn leven. Het maakt me verdrietig...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.