Hoe vertel je iemand dat je flauw bent van zijn/haar zwaarmoedigheid zonder hem/haar nog zwaarmoediger te maken?
Gaat om iemand die nogal zwaarmoedig is, maar zichzelf ondertussen wel heel goed zegt te vinden en maar niet snapt waarom mensen zo tegen hem/haar doen en dat het leven zo zwaar is en hij/zij het nooit in de schoot geworpen krijgt. En ik wil diegene niet meer pijn bezorgen dan diegene al heeft, maar het is wel heel deprimerend om mee om te gaan. En erg vermoeiend.
Toegevoegd na 2 minuten:
Gaat om iemand waar ik verder wel om geef..enzo...is verder ook wel een lief iemand, maar dat zwaarmoedige...
Toegevoegd na 18 uur:
Wat grappig dat iedereen er een vrouw van maakt..
Toegevoegd na 3 dagen:
Heb het laatst toch maar een poging gegeven om het te vertellen in de vorm van metaforen. Weet niet of het aangekomen is, maar het was een vermoeiende conversatie. Heb vooral gebruik gemaakt van een van de antwoorden van een andere vraag door een schild te visualiseren zodat je niet leeggezogen wordt. Hielp erg goed en deze methode ga ik ook zeker vaker toepassen.
Iedereen bedankt voor z'n prachtige antwoorden. Het heeft zeker geholpen om het te kunnen vertellen.
Nou weet ik ook wel, dat ik niet "iedereen" ben, maar toch.... ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.