Waarom denken sommige mensen dat hun gezondheid geschaadt wordt door elektromagnetische straling?
Er zijn een aantal mensen die hun gezondheidsklachten verwijzen naar de elektromagnetische straling in de lucht (bijv. www.stopumts.nl ). Echter zijn dit vaak mensen die zelf niets afweten van de fysische eigenschappen van dit soort straling (zijn nooit mensen die technische of theoretische natuurkunde gestudeerd hebben en die er dus daadwerkelijk iets vanaf weten). Hoe kunnen zij dan terwijl je straling niet kan zien, het de schuld geven van al je gezondheidsklachten? Gaan ze er gewoon domweg vanuit? Of moeten ze zo snel mogelijk opgenomen worden in een inrichting?
Toegevoegd na 12 minuten:
Even een correctie.. Buiten het feit dat sommige mensen denken dat je er kanker van krijgt en sommige weer niet. Als iemand last heeft van bultjes of wat dan ook, hoe kan zo'n persoon dan zeggen dat het door elektromagnetische straling komt en waarom niet van iets anders? Dat bedoel ik eigenlijk met mijn vraag.
Toegevoegd na 54 minuten:
Even nog een correctie voor de duidelijkheid. Ik wil niet weten of elektromagnetische straling schadelijk is. Ik wil alleen weten hoe het komt dat mensen elektromagnetische straling de schuld kunnen geven van hun vaak algemene klachten terwijl het iets is wat je niet kan zien, niet kan ruiken, niet kan voelen etc. etc. Daarom heb ik het ook onder de categorie psyche gezet en niet onder natuurkunde
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.