Hoe kom je (het beste) uit een psychose?
Ik ben nu een week thuis van een opname in een psychiatrische inrichting. Was daar opgenomen voor een psychose. 3 maanden geleden ben ik gestopt met blowen en voelde mij super. Niet alleen hierdoor maar op een gegeven moment kwam er een 'switch' in mij op waardoor ik het gevoel had zoveel meer aan te kunnen dan voorheen en alles heel helder en nuchter bekeek. Dit gevoel hield ik minimaal een maand tot 2 maanden vast, waarna het minder werd. Ik ging op kamers wonen i.v.m. de studie. Naarmate de datum naderde dat ik daar ging wonen ging dit gevoel van meer aankunnen en me lekker voelen steeds meer weg. Toen ik er eenmaal woonde sliep ik ineens heel slecht en dit beïnvloedde zo de rest van mijn dagelijkse leven: veer vermoeidheid -> minder levenslust -> minder vermogen om beslissingen te nemen -> nog minder levenslust -> nog minder kunnen slapen enzovoorts. Hier kwamen ook suicidale neigingen bij kijken. Dit aangegeven hebbende bij mijn ouders zijn we naar de dokter gegaan en ben ik dus in de psychiatrische inrichting terecht gekomen. ik had heel sterk het gevoel dat ik erg met m'n verleden overhoop lag, dat ik niet mezelf was en soms dacht 'buiten mezelf te leven'. Zeg maar doen volgens de ene gedachte maar denken volgens de andere gedachte. Nu ben ik weer thuis en het gaat stukken beter, maar nog steeds niet helemaal goed. Kan iemand hier iets mee? Herkent iemand dit? Ik voel me nu ook erg moe overdag. Misschien wat tips of steun van mensen die dit herkennen zou fijn zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.