hoe geraak ik van het gevoel af dat niemand met moet?
kom net van een beurs en het was weet hetzelfde liedje. ik had enkele interessante babbels met vreemden. Maar mensen van andere organisaties die me kennen leken me te ontwijken. ze zeggen wel "haloooo, leuk je te zien, hoe gaat het nog met je?" maar ze luisteren niet echt en zijn weg als er iemand anders hen aanspreekt. dat bracht me weer op het gevoel "zie je wel, iemand moet me echt".
ik weet wel dat mijn dochter, pleegdochter, vriend, vrienden, collega's en familieleden me erg leuk vinden en telkens blij zijn als ze me zien. maar ook daar heb ik het gevoel van minderwaardigheid, ik kan me niet doorzetten (enkel bij mijn vriend lukt dit wel). vele vrienden van mijn dochter vinden me ook een supermama.
maar in de boven geschreven situatie haak ik af, ik word daar echt niet goed van maar het gebeurd me telkens weer. ik heb ergens de indruk dat ik mooier, liever, interessanter, spontaner e.d. moet zijn dan dat ik nu ben. las dat zelfvertrouwen te maken heeft met vaardigheid en waardigheid. Vaardigheden genoeg, maar die waardigheid is voor mij niet makkelijk...
hoe kan ik mezelf "hoog" houden als ik op die manier bejegend word (zoals op die beurs). nu ga ik gewoon lopen, maar ik wil het wel eens anders aanpakken. herkent iemand dit en zo ja, heb je een tip?
Toegevoegd na 15 minuten:
het is natuurlijk "gebeurt" me telkens weer. dt foutje.
Toegevoegd na 4 dagen:
bedankt iedereen!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.