Een goede vriendin is suïcidaal. Hoe kan ik het weer leuk maken.?
Dan nu de reden van al mijn vragen over suïcide. Een vriendin is zo depressief en kan niet meer. Ze heeft het niet met zoveel woorden gezegt. Maar haar gedachtes lopen uit de hand. Ik was bij haar thuis en zag A4 Tjes met afscheidteksten. Ze lacht niet meer zo gaat biet meer naar buiten. Ze heeft uren therapie per week. Medicatie in de hoogste dosis. Ik weet niet wat ik nu nog kan doen. HELP
ik ,en ik weet zeker dat er nog meer zijn die echt met je meeleven ,al is het op afstand maar wel gemeend.
Daardoor zou je kunnen denken, dat JIJ verantwoordelijk bent en de situatie van je vriendin moet veranderen. Die verantwoording heb je niet, zoals ik al eerder in een antwoord aan je schreef. Je zou je schuldig kunnen gaan voelen, maar wat er ook gebeurt: je hebt geen schuld!
Je kunt het niet leuk maken voor haar, dat ligt niet in jouw macht, hoe afschuwelijk ook.
Misschien is het een idee om zelf contact op te nemen met je huisarts of een andere hulpinstantie om je vragen voor te leggen? Heel veel sterkte.
jullie zijn niet voor niks vriendinnen.
sterkte
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.